IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще разцепи ли Mercedes Формула 1?

Среща на Тото Волф с Бърни Екълстоун и Лука ди Монтедземоло подсили спекулациите

Ще разцепи ли Mercedes Формула 1?

За първи път от началото на 80-те години на миналия век Формула 1 е изправена пред много важен избор в каква посока да продължи развитието й. За разлика от преди почти 40 години Бърни Екълстоун вече не участва в битката, но пък неговото наследство сериозно затруднява наследниците му.

Новият основен акционер във Формула 1 Liberty Media планира сериозни промени в спорта за сезон 2021, тъй като сегашната рамка за управлението му ще действа до края на 2020 година. Това означава нови технически правила, което може и да не се случи, промени в разпределението на парите от наградния фонд и приходите на Формула 1, намаляване на разходите и налагане на таван на бюджетите. Всичко това се прави с една цел – изравняване на силите, даване на шанс на по-малките отбори да постигнат нещо повече и повишаване на зрителския интерес.

Естествено, големите тимове са срещу подобни промени, а както обикновено се случва в такива моменти, заплахата за разцепване на Формула 1 и основаването на нов шампионат отново излиза на дневен ред. Излишно е да се казва, че това е възможно най-лошият сценарий за Liberty Media – Формула 1 да остане без основните си играчи. Тази заплаха действа още от края на 90-те години: Кой би гледал Формула 1 без Ferrari и McLaren, сега на мястото на McLaren е Mercedes по разбираеми причини.

И една частна среща на шефа на тима на Mercedes Тото Волф с Бърни Екълстоун, Лука ди Монтедземоло и Лорънс Строл в Гщаадт, провокира медиите да очакват, че четиримата са договаряли едва ли не старта на нов шампионат и разцепването на Формула 1. Волф отрече, а в интерес на истината, освен него, само Строл – новият основен акционер във Force India, който вече се казва Racing Point, е единственият, който все е свързан със спорта.

Волф нарече тези предположения „глупости” и обяви, че изобщо не е ставало въпрос за „алтернативен шампионат” и „разцепване на Формула 1”.

След това шефът на Mercedes подкрепи задаващия се таван на бюджетите във Формула 1, макар и не съвсем безусловно и заяви, че световните шампиони ще подкрепят намаляването на разходите. Стига, естествено, те да отговарят на техните интереси. А винаги когато големите отбори правят такива уговорки, по-късно преговорите не стигат доникъде. Но пък този път Liberty Media може и да успее да прочисти и подреди това, което получи от Бърни.

0 от 500