Британската компания Redux Leichtbau представи своя нов проект - BMW M3 във версия E30. При направата на автомобила е използван подход, аналогичен на този, на който ателието Singer залага за направата на класически Porsche 911. Купето е получило усилено шаси, по-мощен двигател, регулируемо окачване и изцяло преработен салон с цифров приборен панел.
Процесът по реставрация на M3 в Redux Leichtbau започва с избор на автомобил-донор, чиято каросерия и шаси се изчистват от ръжда и се усилват с помощта на направени по поръка метални елементи. Това е и идеята на подобни проекти, наричани "рестмод" - използва се кола, която запазва част от оригиналните части, но те са допълнени от съвременни системи и технологии.
В случая оригиналният мотор 2.3 S14 е с увеличен до 2,5 литра обем, като са сменени основните му компоненти. Поставени са нов радиатор и олекотен акумулатор, електронен блок за управление Motec и карбонова изпускателна система. По желание на клиента, това M3 може да получи и турбокомпресор, благодарение на което мощността на двигателя ще достигве 387 к.с. и 528 Нм.
Машината е оборудвана с 5-степенна механична скоростна кутия и олекотен съединител, а също така и със самоблокиращ диференциал. Доработката на ходовата част включва амортисьори EXE-TC, стабилизатори и спирачки AP Racing.
Салонът на това BMW M3 може да бъде в няколко варианта - за ежедневно пътуване или за писта, като във втория случай се добавя каркас за безопасност и седалки Recaro. Ще бъдат направени общо 30 бройки от автомобила, като цената все още не е известна.
Снимки: Redux Leichtbau