Съвършенството няма граници. Гледайки Bugatti Veyron и Chiron на човек му се струва, че е невъзможно да се измисли нещо по-шикозно и скъпо. Bugatti обаче може да изненадва, като всеки път запалва все повече и повече ослепителни звезди. Именно такова впечатление - за ослепително великолепие на космическо тяло, остави на салона в Женева новият хиперавтомобил на френския производител Bugatti La Voiture Noire, който веднага получи титлата на най-скъпия и луксозен автомобил в света.
Стотици уебсайтове, които написаха за този автомобил обаче, не споменаха един важен детайл. Представеният в Женева Bugatti La Voiture Noire бе просто един недовършен макет - без работеща трансмисия и дръжки на вратите, с недовършен интериор и шест изпускателни тръби, които не водят никъде.
Ето защо на изложението най-скъпата кола беше затворена и никой не можеше да види вътрешното й оборудване. Създаден специално за автосалона в Женева само за 12 седмици този макет производителят обещава да превърне в истински автомобил не по-рано от 2021-2022 г. Тогава обаче възниква въпросът - как вече се знае неговата цена, която, според различни източници, варира от 11 до 19 милиона евро?
Работата е това, че автомобилът, дори в този му все още не функциониращ вид, вече е продаден за 16,5 милиона евро. Неизвестно на кого. Дали на бившия шеф на Volkswagen Group Фердинанд Пиех - внук на легендарния Фердинанд Порше, или някой неназован колекционер, не е ясно.
Именно поради това, че този автомобил все още е само модел, подробните технически характеристики на Bugatti La Voiture Noire не е възможно да бъдат намерени. Защо тогава най-скъпата кола в света се оказа толкова скъпа? И наистина ли си струва парите?
Трудно е да си представим как изглеждат 16,5 милиона евро. Такава огромна сума пари в най-големите по номинал банкноти от 500 евро представляват 33 000 хартийки с общо тегло от 37 кг. А ако са от 100 евро, тогава теглото става вече 168 кг.
За такива пари в САЩ може да си купите личен остров с площ от 4,5 хектара с луксозно имение върху него. В Европа, някъде във Великобритания или Германия, толкова ще струва луксозен замък със стогодишна история, десетки стаи и персонал от служители. За тази сума можете да си купите 846 бройки от последното поколение на Volkswagen Golf или 1269 автомобила Dacia Duster.
От една страна, може да се каже, че никоя кола не струва толкова много пари! А, от друга страна, създаденият в едно копие и сглобен ръчно този Bugatti La Voiture Noire е като платно на велик художник, цената на което расте с всяка изминала година.
Той е създаден като модерна интерпретация на личния гранд турер на Жан Бугати - Type 57 SC Atlantic, изчезнал през 1940 г. от влак, който се опитал да спаси автомобила от ръцете на фашистите. До ден днешен никой не знае нищо за съдбата на тази кола. А официалното му име звучи толкова романтично. От френски La Voiture Noire се превежда доста прозаично - "черна кола". Най-важното в цената от 16,5 милиона евро е, че този хиперавтомобил ще остане в един единствен екземпляр. Никой няма да го направи отново, както официално обяви автомобилният производител.
Ако сте ценител на колите, тогава със сигурност ще кажете, че Bugatti La Voiture Noire си струва парите. Всъщност, в допълнение към оригиналността му, хиперавтомобилът ще бъде има абсолютно ненадминати характеристики. Като се започне с каросерията, изработена в стила на 30-те години на миналия век. Ръчно заварена от карбонови компоненти. Използването на този материал не е изненадващо. Карбонът е композитен материал с якост и твърдост, по-голяма от тази на легирана стомана. При това обаче е невероятно лек. И, разбира се, изключително скъпо. Ето защо, най-често с карбон се подсилват само някои части в колата. В случая с La Voiture Noire, цялото тяло, и дори част от компонентите на двигателя, са направени от него.
Някои казват, че La Voiture Noire е модифицирано копие на Chiron. Въпреки това, само с един поглед се вижда, че новият модел на Bugatti доста се различава от Chiron. Достатъчно е да хвърлите поглед върху двигателния отсек, за да разбере, че е необичайно "перфориран". Всичко това е предназначено да осигури премахването на високите температури, генерирани от 8-литровия W16 двигател с четири турбини с мощност от 1500 к.с.. и 1600 Нм максимален въртящ момент при 6700 оборота в минута.
Вентилационните отвори на капака, както и дизайнът на предната броня с огромните въздухозаборници също не приличат на тези при Chiron. Както и много специалната оптика с извитите задни светлини, заемащи цялата ширина. Индивидуалността на Bugatti се проявява и в джантите със специфична конструкция, в шестте изпускателни тръби и голямата алуминиева "перка на акула”, която преминава по цялата дължина на каросерията.
Освен това, Bugatti La Voiture Noire има особени черни предни колони, които създават ефект, при който все едно че предното стъкло е в едно цяло със страничните, и отразяващо в себе си цветовете на околната среда. Всичко това дава на най-скъпата кола в света по-голяма гладкост, гъвкавост и мекота на формите отколкото при Chiron.
Всъщност, засега този автомобил може да бъде оценен само по външния му вид. Малко се знае за неговите способности. Предполага се, че те ще бъдат донякъде сходни с тези на Divo и Chiron. Това означава, че хиперавтомобилът ще ускорява от място до 100 км/ч за 2,4 секунди и да развива максимална скорост от 420 км/ч. Според производителя, автомобилът ще има клас на енергийна ефективност G по системата WLTP, с разход на гориво от 18,3 до 43,3 л/100 км.
Това е всичко, което засега се знае за Bugatti La Voiture Noire. Този автомобил може да се хареса или да предизвика объркване. Той обаче изглежда уникално сензационно и ще остане в историята на Bugatti, като още един шедьовър на автомобилното изкуство.