Всички автомобили ръждясват, но при някои това става по-бързо. Това накара изданието Auto.drom да припомни 10 модела от края на миналия и началото на настоящия век, при които този процес е най-често срещан. Авторите на класацията са се консултирали с търговци на автомобили на старо, както и със сервизи, през които минават голям брой коли. Тези 10 модела са присъствали в повечето случаи. Разпитани са също така специалисти от фирми, които изкупуват коли на старо, както и собственици на автомобили от съответните модели.
Факт е, че класацията е доста субективна и може да предизвика спорове. Затова нейните автори се опитват да подкрепят твърденията си с конкретни примери от практиката.
Този модел е създаден на базата на Opel Kadett E, като се задържа на конвейера до 2016 г. Големият проблем на седана е, че неовата каросерия не е допълнително поцинкована, заради което корозира с ужасяваща скорост. Тънкият слой лак върху боята допълнително влошава положението. Твърди се, че при някои бройки ръждата се появява няколко месеца след производството, като тя поразява капака, долната част на вратите и праговете.
Според експерти, изборът на Daewoo Nexia е доста рисковано начинание и автомобилът трябва много внимателно да бъде оглеждан. Ръжда се появява още на ауспусите и под уплътнителите на стъклата. Затова, ако все пак някой се е спрял на този модел, трябва да се насочи кола с цвят металик.