IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Peugeot: Автопилот от четвърто ниво ще оскъпи колата с 15 000 евро

Само един-два процента от клиентите могат да си позволят това, казва шефът на компанията

Peugeot: Автопилот от четвърто ниво ще оскъпи колата с 15 000 евро

Реализирането на автономни нива 4 и 5 в серийните автомобили ще прибави 15 000 евро към крайната им цена. Това заяви генералният директор на Peugeot Жан-Филип Импарато, който потвърди, че поради тази причина Peugeot и групата PSA като цяло няма да продават на частни купувачи в обозримо бъдеще нищо друго освен ниво 3.

"Има точка, при която цената надхвърля разумната граница. Кой е готов да похарчи 15 000 евро за такова ниво на автономия? Може би един или два процента от купувачите могат да платят тази сума", каза Импарато. Той добави, че тази цифра не се отнася до абсолютната автономия, а разходите за разработване на напълно автоматизирани системи се увеличават значително.

Изпълнителният вицепрезидент на PSA Group по качеството и инженерните разработки Жил льо Борн, потвърди тази новина. Той добави, че готовите за работа с частни клиенти технологиите от ниво 4 и ред 5 няма да бъдат реалност в следващите пет или повече години. "Много е трудно да се намери компромис между ползите за клиентите и допълнителните разходи за нива 4 и 5, така че решихме да пуснем ниво 3, работещо на ниски и високи скорости", каза той.

Льо Борн описа поетапните промени в цената на всяко ниво на автономия. "Ниво 2 добавя към цената на автомобила три хиляди евро, с изгода от 60-70% (ако се сравнява с по-високо ниво на автономия) за клиента. Ниво 3 добавя  5-6 000 евро. За по-високите нива това ще струва 10-15 000 евро или повече", обяснява той.

Пежо-Импарато

PSA обаче няма да се откаже от пълната автономия. Промяната в плана означава, че групировката по същество ще прескочи технологията от ниво 4 (автомобили, които все още могат да бъдат управлявани, но стават напълно автономни при определени условия) и ще се придвижи директно до ниво 5 (напълно автономен автомобил, без нужда от шофьор). Технологията от ниво 5 може да се появи по-рано, отколкото си мислим - Peugeot смята да покаже робот такси, което в средата на 2019 г. ще има пълно ниво 5.

Означава ли това, че никога няма да видим напълно автономни автомобили на Peugeot? Не напълно. Импарато казва, че не всичко е загубено, "ако в следващите години се осъществи революция в цената на единица технология от този тип. Но в краткосрочен план това не е рационално за нашите клиенти от икономическа гледна точка".

0 от 500
  • #3
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Тъпченето на колите с електроника и автоматика ще убие удоволствието от карането. Мисля, че много се преекспонира с тази автономия. Който не иска да кара - влак, такси, автобус, кар-шеринг.. Коийто иска да се занимава с други неща докато "кара", така или иначе няма място на пътя. Предпочитам да управлчвам сам и (все още) не бих се доверил на машина да взима решения вместо мен. И не сравнявайте с автопилот в самолет (примерно). Не е същото :)
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Скрунджо ( преди 5 години )
    Пускаш автопилота да бачка като бакшиш вечер и той ще си избие парите.
  • #1
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    "От преди 2 години Ауди А8 е с 4-то ниво на автономност." е и? А8 струва толкова, че 15000 евра отгоре не се усещат :D. Тук се говори за масови коли на разумни цени. А и 4-то ниво на автономност не е напълно независимо така че пак трябва да се следи - язък!а