Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Колкото по-малко, толкова повече: тестваме новото BMW X4

Това е по-непрактична и чувствително по-скъпа версия на Х3. Но също и по-привлекателна

Най-устойчивият стереотип за германците е, че са педантични, пресметливи и спестовни. Което е по-деликатен начин да кажете "стиснати".
Националните стереотипи са страшна безсмислица, разбира се. Но все пак в чест на този нека започнем теста на новото BMW Х4 по германски.
 

И ТАКА, ПО СЪЩЕСТВО това е BMW Х3, което обаче е направено:
а) по-ниско,
б) малко по-неудобно,
в) с по-малко вътрешно пространство, и
г) с не толкова практичен багажник.
За да ви компенсира за тези недостатъци обаче, Х 4 е забележимо по-скъпо.
Базовата бензинова версия при Х3 започва от 91 000 лева, а тук е 97 500. Вариантът 25d, който тестваме, при Х3 струва 104 000 лева. Тук е почти 111 хиляди.
Изобщо здравият разум щеше да ви каже, че при тази кола получавате по-малко, но плащате повече. Но здравият разум отдавна е пратен да лови покемони, и на негово място се е настанила маркетинговата мисъл.

BMW X4 тест-драйв

А ТЯ ВИ ШЕПНЕ, ЧЕ ДОРИ тази кола да има някои малки недостатъци, тя има и едно колосално предимство: изглежда по-атрактивна и ще ви накара да изпъквате от тълпата.
Х4 е купе-версията на Х3. Разбира се, тя няма нищо общо с истинското купе, което произлиза от френския глагол за "отрязвам" и означава автомобил с две врати и скосен покрив - като Cadillac Coupe de Ville, Ferrari 250GT Berlinetta или пък Toyota GT86.
Но на типовете от маркетинга въобще не им пука за значението на думите. Важното е да им вършат работа. Така че Х4 е купе, и точка.

BMW X4 тест-драйв

Разликата с предишното Х4 се вижда с просто око - стига да ги гледате отзад. Снимки КОЛЕЛА

ОТ ВСИЧКО ДОТУК ВЕРОЯТНО сте решили, че никак не харесваме тази кола. Нищо подобно. Това BMW е комфортно, високотехнологично, доста динамично за каране въпреки слонското му тегло, и наистина изглежда интересно. Макар че зависи откъде го гледате.
След петнайсетина години на крайна предпазливост сега баварците ни подготвят революция в дизайна. Х4 я е хванал само отчасти. Отпред това е BMW като всяко друго. Но отзад е коренно различно от досегашното поколение и наистина привлича погледите. А въздухозаборниците са съвсем истински - изумителна рядкост в наши дни.

BMW X4 тест-драйв


ОСВЕН ТОВА ИНЖЕНЕРИТЕ СА СЕ ОПИТАЛИ да го направят и по-интересно за каране от Х3. Окачването е малко по-твърдо, задната следа - мъничко по-широка. В резултат можете доста да го тормозите в завоите. Без обаче да забравяте, че с вас на борда тежи над 1.9 тона. Накланянето е съвсем умерено и овладяно. Воланът се усеща бърз, макар и не кой знае колко директен. В същото време адаптивното окачване успява да погълне повечето дупки и няма да направи богат зъболекаря ви. Казваме това с уговорката, че на някои пътища у нас и Rolls-Royce Phantom ще се усеща като ръчна количка.

BMW X4 тест-драйв


ЕДИНИЯТ ЗАБЕЛЕЖИМ МИНУС от скосяването на покрива е видимостта. Заради дебелите колони това Х4 има повече слепи точки и от Стиви Уондър. Вероятно затова парктроникът и радарите са серийно оборудване за всички модели. Но ви съветваме да добавите към това и камера за обратно виждане.
Вторият минус се отнася до задната седалка. Тя е удобна и с достатъчно място за краката. Но не и за главата ви, особено ако като дете сте тренирали волейбол.

Багажникът с 525-те си литра е малко под този на Х3, но и така ни се струва напълно достатъчен. В него има всякакви системи за закачване на дреболии, а задната седалка се дели на три - още една зелена точка за BMW.


ТАЗИ СЕДМИЦА БАВАРЦИТЕ ПОКАЗАХА и пълноценната М-версия на автосалона в Женева. Извън нея можете да избирате между седем различни двигателя - от четирицилиндров бензин със 184 коня до шестцилиндров дизел с 326. Нашата тестова 25d е някъде по средата с 231 конски сили. Нямаме никакви забележки към осемстепенния автоматик. Нито към системата за задвижване на четирите колела, която при нормални обстоятелства дава повече въртящ момент към задната ос - както си му е редът. Между другото Х4 има дълбочина на газене 50 сантиметра, точно колкото добрия стар Land Rover Defender. Но не очакваме да го виждаме често извън пътя.

BMW X4 тест-драйв


ОТВЪТРЕ ТАЗИ КОЛА Е СЪЩАТА като Х3 - ако не броим огромната табела "Х4" под таблото. В по-добре оборудваните версии получавате 10-инчов сензорен екран на мултимедията, сензорни бутони за климатика и радиото, както и жестови команди.
Но ние все така предпочитаме добрия стар въртящ се контролер, с който можете да управлявате системата, и без да се откъсвате напълно от ставащото на пътя. Само не ни издавайте на онези от маркетинга.

BMW X4 тест-драйв

BMW X4 25d xDrive
1995 куб. см работен обем (турбодизел)
231 к. с. максимална мощност
500 Нм максимален въртящ момент
6.8 секунди 0-100 км/ч

Още снимки на BMW X4 вижте в галерията:

 

 

0 от 500