IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Тайното създаване на BMW Z3M Coupé

Шефовете на компанията са против модела, но в крайна сметка го пускат в серийно производство

Тайното създаване на BMW Z3M Coupé

Днес BMW Z3M Coupé е много търсен модел, който кара феновете на германската марка да вият от удоволствие. По време на развитието на автомобила обаче имаше момент, в който шефовете на BMW се опитват да убият проекта. За щастие, М подразделението мисли по различен начин и в сюжет, достоен за шпионски филм и така Z3M се превърна в истински представител на спортния отдел на компанията.

Историята започва с BMW Z3, спортен автомобил, проектиран да бъде по-сложна алтернатива на Mazda MX-5. Колата има своите достойнства, но е критикувана до голяма степен за това, че не е достатъчно динамична и й липсва вълнението на по-евтините конкуренти. Точно тогава се включва екипът на BMW M, като започва да умува върху възможността да създаде по-мощна версия на немския спортен автомобил.

BMW Z3M Coupé-4

Шефовете на BMW нямат апетит към такава кола, така че М подразделението тайно започна да я развива. Като взимат съществуващия вече Z3, инженерите увеличават конструктивната твърдост на кабриолета, като включват фиксиран покрив - нещо, с което автомобилът никога не е бил проектиран. След това сменят двигателя с 3.2-литров мотор и монтират бърза петстепенна механична трансмисия. Добавени са M окачване и спирачки и в крайна сметка се появява BMW Z3M Coupé.

Резултатът от цялата тази работа не е много хубав, а външният вид на това ново купе дори разделя онези, които са подкрепили неговото създаване. Автомобилът бързо става известен като "клоунската обувка" поради необичайния си силует. Но както се казва в една поговорка: "Не съдете за книгата по корицата й".

BMW Z3M Coupé-2

На тестовите писти колата впечатлява с поведението си, мощния двигател и гъвкавостта си. Моделът бързо се превръща в любимец на тестовите шофьори, които използват баланса на задвижването на задните колела на колата за да буквално разтопят задните гуми по време на дрифт. А инженерите от М подразделението на BMW разбират, че са създали нещо страхотно.

Когато моделът е представен на висшите ръководители на германската компания, те не харесват доста грозната и скъпа кола. Въпреки това, след малко уговаряне, просене и творческо изкривяване на ръцете, Z3M Coupé в крайна сметка получава зелена светлина за серийно производство.

Новият модел се появява през 1998 г. като сериозен спортен автомобил с двигател E36 M3. Европейската версия развива 318 коня, но мощността на американската е увеличена на 340 к.с. Въпреки, че е възхвалявана от запалените шофьори, между 1998 и 2000 г. BMW произвежда и продава само 5179 бройки. Между 2001 и 2002 г. се появява обновен модел, оборудван с новия E46 M3, който осигурява мощност от 343 коня, но от него са произведени жалките 1112 бройки.

BMW Z3M Coupé-3

Днес стойността на модела се увеличава, благодарение на малко закъснялото, но напълно заслужено, признаване на достойнствата му. През 2016 г. RM Sotheby's продаде на търг BMW Z3M Coupé с малко навъртени километри за 53 900 долара, а в Европа могат да се намерят и по-евтини варианти, но, разбира се, и по-дълго карани.

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тайно създаване,.. малииии, колко патетично! Не вярвам да се върже и дете от детската градина.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Минтири-тинтири ( преди 5 месеца )
    Малко вероятно е да ги зареждаш едновременно а и ще има и други източници на енергия.
  • #6
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Пич, то и ако тия 40 000 000 автомобила се зареждат с бензин и дизел няма да дтигне горивото, ама кретаме някак сега нали? Да не говорим, че ел. колите са мн добро решение за ниската консумация през нощта, защото 90% се зареждат тогава. Ако всеки дом има пъшного оборудване на тесла, нито аец ти трябва нито баец
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До 4. ( преди 5 месеца )
    Я помисли и пробвай пак! 50 KW * 40 000 000 = 2 000 000 MW. Или иначе казано ще ти трябват най малко 1000 от най мощните реактори САМО за да се зареждат автомобилите в ЕДНА държава. Да обаче АЕЦ не могат да се строят навсякъде! Има си изисквания, да са са далеч от големи градове, да се намират до вода, да са на стабилна основа не земетръсна.... То просто и да искат няма къде да построят толкова реактори! Ами отработеното гориво?
  • #4
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 месеца )
    Никакъв проблем не е за АЕЦ такова потебление вече има френски реактори от по 1500MW а немците си имат проблем че още разчитат на въглища.Изостанала държава си бяха тогава изостанала ще си останат и до краят на съществуването си.
  • #3
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Съвсем ското света и глобалната икономика ще се намира в състояние на шах и мат! Първо ще се забранят автомобилите с ДВГ. А после масовата употреба на ел. автомобили бързо ще доведе до претоварване на ел. мрежите! Я си представете в една държава като Германия където има над 45 МИЛИОНА автомобила ако всичко мине на ток какво ще стане? Дори и малките ел. коли има 50-60 KW батерия. Следващото поколение средно ще имат 150KW. Представяте ли какво количество енергия е това за една държав ...
  • #2
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 5 месеца )
    До няколко години всички автомобилни компании ще са аут! ООН вече внесе предложението за забрана на личните автомобили и няколко страни вече са го подписали и започнаха да го прилагат постепенно. Ще забранят дизелите в градовете, после навсякъде. Ще вдигнат еко нормите, данъците, еко таксите.... После ще забранят бензиновите автомобили в градовете. Ще забранят и масовите продажби на ел. автомобили защото батериите им са еко катастрофа а масовата им употреба води до претоварване на ел. м ...
  • #1
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Факт! ( преди 5 месеца )
    До няколко години за немските коли ще си спомнят толкова колкото за Дюземберг или Дион Бутон.Тия са аут!