Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо F80 ще остане в историята като едно от най-добрите BMW М3

Последното поколение на модела имаше трудна задача да се наложи

Защо F80 ще остане в историята като едно от най-добрите BMW М3

Еволюцията на култовия М3 на BMW не се приема еднозначно от феновете на марката – голяма част от тях са убедени, че всяко предишно поколение е било по-добро или поне по-вълнуващо от следващото. Но това не е точно така.

А и последното М3, носещо означението F80, което дебютира през 2014 всъщност имаше най-трудната задача, за да се наложи на пазара в и в сърцата на почитателите на модела. Дан Трент от CarThrottle предлага пет причини, поради които F80 има огромен шанс да остане в историята като най-доброто М3, създавано някога.

Преди това, малко предистория. F80 е първият М3, който се предлага във версия само седан с 4 врати и освен това е първият с редови 6-цилиндров турбо мотор. След това се появиха оплаквания, че звукът на турбо мотора не може да се сравнява с „песента” на атмосферните агрегати, както и мнения, че колата е почти невъзможна за каране, когато не стъпва на гладък и сух асфалт.
И сега, доводите на Трент.

Първо, F80 доказа, че мощността не е всичко. Основно заради разпределението на теглото и настройките на окачването. М3 е по-вълнуващ в сравнение с Mercedes-AMG C63 в атаката на завоите и това често е достатъчно убедително.

Второ, F80 се опитва да те убие, всеки път когато го караш. Това не звучи особено рекламно. Но пък е важна особеност във времена, когато всички по-мощни и бързи автомобили стават все по-бързи, но и предвидими. В същото време F80 притежава груба агресия, особено когато става въпрос за по-ранните версии, защото по-късно BMW въведе промени в софтуеъра, който засегнаха работата на двигателя, скоростната кутия, електронната система за стабилност и адаптивните амортисьори. Това доведе до повече стабилност на мокро, отлично сцепление на предницата, но колата запази апетита си за презавиване. F80 си остава автомобил, към който трябва да се отнасяте с уважение.

Трето, F80 има стратохен дизайн. Тук тайната е в баланса на агресията във формите и ненатрапчивостта на дизайна. М3 CS е много по-набиващ се на очи, но при F80 всичко е точно дозирано.

Четвърто, двигателният отсек е като произведение на изкуството. В днешно време погледът към мотора обикновено ви разкрива един голям пластмасов капак. При F80 гледката е доста по-приятна, няма спор за това.

И накрая, следващото М3 ще е с доста по-различно. Новата 3-ата серия е вече факт, после ще има нови М3 и М4, но отсега се знае, че те са доста по-стерилни, с повече технологии, по-икономични и естествено, ще са по-бързи на Северната дъга на „Нюрбургринг”. На техен фон F80 ще изпъкне със своите недостатъци или особености.

0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "F80 се опитва да те убие, всеки път когато го караш." - това е напълно достатъчно тази кола да влезе завинаги в черните списъци на "лимонките"!!
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Синия цвят направо ми е любим, много красиви стават с тоя цвят carsmind.com/2016-BMW-M3.specs45993
  • #2
    12 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Имах 3 БМВ-та, но дизайна тотално го развалиха. С този мерак да правят фаровете по-малки, че да изглеждат "по-злобни" вече се харесват само на недорасли, деца и глупаци. Бях най-големия сектант - ходех по събори да си мерим патките, разправях как БМВ е истината, гледах на колата ми като на светило. Добре, че ми дойде акъла.
  • #1
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    айде сега да вдигнем цените на вторичния пазар заради новата м3