IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как винаги да минаваме на зелено

Или какви технологии в това отношение внедряват автомобилните производители

Как винаги да минаваме на зелено

В последно време няколко автомобилни производители обявиха изобретения и внедряване на технологии, които позволяват на автомобилите винаги да хващат зелената вълна на светофарите.

Преди няколко дни Audi анонсира въвеждането на технологията Green Light Optimized Speed Advisory (GLOSA) в своите автомобили. Според представители на компанията, тя е допълнение към системата Traffic Light Information (TLI), която вече се използва от германския производител.

Вече две години някои модели на Audi са оборудвани с функцията за "обратно броене" на TLI, която помага на водачите да видят схемата на разположение на светофарите по пътя си. Тя също така показва колко време ще мине, преди най-близкият светофар да светне в зелено.

Green light-2

Сега обаче производителят е разширил системата TLI с допълнителните функции на GLOSA, които, използвайки специални алгоритми и 4G LT, изчисляват идеалната скорост на автомобила, така че винаги да минава на зелен сигнал на светофара.

Основната задача на системата GLOSA (тя също така се използва тестово от британския автомобилен производител Jaguar Land Rover) е да намали времето за престой на светофарите и кръстовищата, да пести гориво и да изчисли оптималния режим на шофиране. Тя подсказва на шофьора с каква скорост трябва да премине през определени участъци от пътя, за да може да достигне следващия светофар в момента, в който светне зелено.

GLOSA работи във връзка със светофарната инфраструктура и се ръководи от местните характеристики на светофарите и ограниченията на скоростта. В съответствие с тези данни, системата ще подскаже на шофьора къде да ускори и къде да намали, за да може винаги да премине на зелено.

Първоначално системата TLI беше инсталирана само на A4 и Q7. Но от началото на 2019 г., заедно с допълнителните възможности на  GLOSA, тя ще се появи във всички версии на Audi, с изключение на хечбека A3, купето TT и суперавтомобила R8. Системите TLI и GLOSA работят с платен абонамент (около 35 долара в САЩ на месец), като се използва в 13 американски града.

Green light-1

В същото време автомобилният гигант Volkswagen в партньорство с германската технологична компания Siemens в момента разработва технология за свързване на автомобилите с градската инфраструктура в "родния" си град Волфсбург. Технологията, която вече е тествана в реални условия на движение, ще взаимодейства със службите за управление на трафика, за да се гарантира, че превозните средства винаги ще минават на зелено.

Ford обяви, че няма никакво намерение да изостава от двете германски компании. Нейната технология, наречена Intersection Priority Management, е много вероятно, според експертите, да бъде по-напреднала от тези на Audi и Volkswagen. В края на краищата, тя не планира да се ограничи само свързването си с работата на светофарите. Преди време Ford също тестваше системата GLOSA.

Според представители на Ford, системата Intersection Priority Management ще може да коригира сама скоростта на автомобила, както и да взима под внимание знака "Стоп", нерегулираните кръстовища и поведението на други участници в движението. Всъщност, тази технология ще даде възможност на автомобила да регулира скоростта си, за да "лавира" по пътя както това прави пешеходец в тълпата.

Green light-5

За тази цел технологията използва набор от различни средства за комуникация и множество датчици. Въпросните средства за комуникация ще предават на системата информация за местоположението на превозното средство, неговата посока на движение и скорост. Въз основа на това бордовият компютър ще може да избере оптималната скорост на автомобила, за да избегне спирането на сложни участъци от пътя.

Снимки: Производителите

0 от 500