Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Jaguar Land Rover учи автомобилите да се свързват съ светофарите

Системата GLOSA ще подсказва на водача как да хване „зелената вълна”

Jaguar Land Rover учи автомобилите да се свързват съ светофарите

Британският производител Jaguar Land Rover разработи нова технология под името Green Light Optimal Speed Advisory (GLOSA), в чиято основа е връзката между транспортните средства и инфраструктурата. Както съобщават от компанията, новата система позволява на автомобилите да обменят данни със светофарите и така да се намалят задръстванията и съответно да се облекчи трафика в градовете.

Jaguar Land Rover учи автомобилите да се свързват съ светофарите

Системата GLOSA получава данни от светофарите и подсказва на шофьора с каква скорост трябва да се движи, когато се приближава към кръстовището. Освен това ,новата технология ще предотврати случаите, в които водачите умишлено ускоряват, за да хванат зеления светофар и ще избегнат създаването на опасни ситуации на пътя.

Към момента компанията вече тества системата в реални условия, като за целта се използва специално оборудван модел F-Pace. Изпитанията са част от държавния проект UK Autodrive, който ще позволи ускорението на разработката на бъдещите безпилотни технологии и системи за автономно придвижване. Общият обем на инвестицията е 20 млн. британски паунда.

Jaguar Land Rover учи автомобилите да се свързват съ светофарите

Алиансът Jaguar Land Rover вече обяви, че тества и автомобили с интелектуални системи в така наречен „мрежов коридор” – пътища, на които транспортните средства могат да си общуват едно с друго и с елементи от инфраструктурата около тях. Така водачът получава информация за действията на другите шофьора, за пътните знаци и светофарите, за ремонти на пътя, задръствания и пешеходци.

Снимки: Jaguar Land Rover

Тагове: land rover jaguar glosa
0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 5 месеца )
    Абе реално тази системата ако стане глобална, където позволява инфраструктурата ще е по -полезна и за околната среда отколкото автономните коли. Аз лично нямам нищо против да знам кога ще светне зелено, щото най - мразя, тъкмо спря и то светне, да знам къде има ПТП, а не да стане ясно, едва след като се нашия в задръстването.
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 5 месеца )
    При нас, при разрешено 50 км/ч и светещ червено светофар след примерно 300-500 м (или 25-35 секунди), се дава яко газ с поне 80-90 км/ч, за да се спре на светофара и да се чака. Така че и всички коли да спрат на светофара и после да се губи време една по една да тръгнат и да минат през кръстовището. Вместо всички да карат с 45-50 км/ч и да стигнат на зелено и просто да минат, което става и доста по-бързо от горната ситуация. Не знам това дали е възможно да се промени някога...
  • #2
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Желю ( преди 5 месеца )
    Мечтата на всеки карач да сменяш светофара.
  • #1
    5 rate up comment 2 rate down comment
    .. ( преди 5 месеца )
    Много ми е интересно как ще работи тази система в усовията на нашата реалност.