Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla Model 3 притесни сериозно Audi и Porsche

Немците разглобиха седана и спешно промениха конструкцията на своите електромобили

Tesla Model 3 притесни сериозно Audi и Porsche

Германските производители Audi и Porsche са направили спешни промени по платформата PPE (Premium Platform Electric), на която са изградени първите електромобили на двете марки. Това съобщава изданието Manager Magazin, според чиято информация причината е Tesla Model 3.

Компанията Audi трябваше да започне да продава своя кросоувър на ток e-tron още през 2018 г., но това така и не стана. Плановете на марката  предвиждаха 15 000 продажби за миналата година и забавянето носи сериозни загуби на производителя от Инголщад.

"Първият електромобил на Audi не просто закъснява, той не достига целите, които са му поставени и съответно става много скъп. Разработката му струва над 2 млрд. евро, като за да бъдат възвърнати, трябва да се продадат около 600 000 електромобила. А това е невъзможно", разкрива Manager Magazin.

Audi e-tron

Според изданието, допълнително напрежение внася и стартът на продажбите на новия Tesla Model 3, който от декември се предлага в Европа. От Audi са купили един от седаните и инженерите на компанията, заедно с колегите си от Porsche, са го разглобили до последното болтче. След като всички компоненти са били разучени внимателно, немските експерти са решили да променят конструкцията на своите електромоболи.

"Инженерите на Porsche и Audi спешно правят промени по PPE, тъй като Tesla Model 3 се оказа много по-добър, отколкото те очакваха.  Проблемът е, че e-tron и Taycan (първият електромобил на Porsche) първоначално бяха правени на различни платформи, но след това инженерите на двете компании обединиха усилия. И сега трябва да правят промени и по двата модела", се казва още в материала на немското издание.

Посочва се още, че за да бъдат конкуретноспособни в електрическия сегмент, немците трябва да намалят загубите, но и да свалят цените. Основният компонент си остават батериите, а след това идват електронните и електрическите системи, които Tesla прави с помощта на високотехнологични компании от Силициевата долина.

Заради забавянето на e-tron в Audi ще бъдат принудени да вдигнат цената на кросоувъра с 3000 евро, което според експерти е критичната граница. В същото време, в Porsche засега вървят по график с пускането на Taycan, но и те са принудени да следят внимателно за действията на конкурента си от Калифорния.

Снимки: Audi, Tesla

0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "и вече си пролича че германците са изостанали поне с 5 години от Тесла" интересно изказване, при условие че Тесла правят само 3 коли и то всичките с едни и същи части, а другите правят 100 двигателя с разновидностите им + 50 модела коли, а качеството на изработка и интериор изобщо няма какво да го споменавам. Та, да - Тесла изпреварва, определено... хахахаха особенно когато навън е кучи студ...
  • #22
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Каква криза, какви немци?? ВАГ производител номер едно в света, БМВ,Мерцедес и Ауди държат пазара в премиум класа. Дай боже всекиму такава криза.
  • #21
    2 rate up comment 6 rate down comment
    подкрепям ( преди 4 месеца )
    Рекламните новини от Тела вървят с пълна сила, след 2 месеца фалират и заливат фейк рекламни новини
  • #20
    5 rate up comment 2 rate down comment
    sam ( преди 4 месеца )
    Германските специялисти преценили че ще трябва да монтират пред всяка седалка по едни *** с генератор..... за човека посредата на задната седалка ще монтират един тъпан да го бие и да дава ритъм на въртящите ***.... Греби Греби Греби...
  • #19
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Голяма шумотевица се вдига напоследък за теслите." - 90% от "шумотевицата" е негативен хейт. И хейтърите пак не сте доволни. Но как да сте доволни като въпреки всичкото плюена Тесла се скъсват да продават, всичките ревюта на Модел 3 са отлични, и вече си пролича че германците са изостанали поне с 5 години от Тесла! Но може да продължите да плюете, така още повече ще виждате как вашето мнение няма никъкво значение и как белия свят продължава да ви игнорира.
  • #18
    3 rate up comment 6 rate down comment
    IvanNikolov ( преди 4 месеца )
    Проглушиха ми се ушите от толкова биене на тъпана за тая Tesla Model 3. Щото Тесла не набиват милиарди и не се чудят как да си вържат бюджета и да си дигнат акциите. Голяма шумотевица се вдига напоследък за теслите. Я тесларски автопилот спасил шофьора от катастрофа, нищо че по никакъв начин не се разбра от видеото вярно ли е това, я мега марки се притеснили от теслата.
  • #17
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Тесла да фалира? ( преди 4 месеца )
    Че те кога са били на печалба? Това си една идея, която е на издръжка от ентусиасти. Целта е да се появи конглокенция. Тогава цената за технологичното производство на батериите поради масовото производство ще се занижи значително. Също така ще се появят и нови разработки на все по добри батерии. Ако проектът Тесла автомобил спре то ще е защото на някого вече не му се прави благотворителност за цялото човечество в тази насока.
  • #16
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Фалит за смешните ***
  • #15
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Абе Тесла са с години пред другите, ама нейсе... Важни са технологиите и ноу хау-то, ако ще да фалират. Важно е да достигнат до 100 долара на kwh на батериите, ел. мотора им струва 800 долара, инветора - не е ясно. Остава шаси и каросерия, колко да струват ? лошо ли ще ние 5-6 хиляди за стара ел. кола + 16 хиляди за нова батерия ? И това за 500км пробег ?
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Лаик ( преди 4 месеца )
    Освен за резервна гума ще трябва да се предвиди и място за генератор. ;)