Германските производители Audi и Porsche са направили спешни промени по платформата PPE (Premium Platform Electric), на която са изградени първите електромобили на двете марки. Това съобщава изданието Manager Magazin, според чиято информация причината е Tesla Model 3.
Компанията Audi трябваше да започне да продава своя кросоувър на ток e-tron още през 2018 г., но това така и не стана. Плановете на марката предвиждаха 15 000 продажби за миналата година и забавянето носи сериозни загуби на производителя от Инголщад.
"Първият електромобил на Audi не просто закъснява, той не достига целите, които са му поставени и съответно става много скъп. Разработката му струва над 2 млрд. евро, като за да бъдат възвърнати, трябва да се продадат около 600 000 електромобила. А това е невъзможно", разкрива Manager Magazin.
Според изданието, допълнително напрежение внася и стартът на продажбите на новия Tesla Model 3, който от декември се предлага в Европа. От Audi са купили един от седаните и инженерите на компанията, заедно с колегите си от Porsche, са го разглобили до последното болтче. След като всички компоненти са били разучени внимателно, немските експерти са решили да променят конструкцията на своите електромоболи.
"Инженерите на Porsche и Audi спешно правят промени по PPE, тъй като Tesla Model 3 се оказа много по-добър, отколкото те очакваха. Проблемът е, че e-tron и Taycan (първият електромобил на Porsche) първоначално бяха правени на различни платформи, но след това инженерите на двете компании обединиха усилия. И сега трябва да правят промени и по двата модела", се казва още в материала на немското издание.
Посочва се още, че за да бъдат конкуретноспособни в електрическия сегмент, немците трябва да намалят загубите, но и да свалят цените. Основният компонент си остават батериите, а след това идват електронните и електрическите системи, които Tesla прави с помощта на високотехнологични компании от Силициевата долина.
Заради забавянето на e-tron в Audi ще бъдат принудени да вдигнат цената на кросоувъра с 3000 евро, което според експерти е критичната граница. В същото време, в Porsche засега вървят по график с пускането на Taycan, но и те са принудени да следят внимателно за действията на конкурента си от Калифорния.
Снимки: Audi, Tesla