IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model 3 притесни сериозно Audi и Porsche

Немците разглобиха седана и спешно промениха конструкцията на своите електромобили

Tesla Model 3 притесни сериозно Audi и Porsche

Германските производители Audi и Porsche са направили спешни промени по платформата PPE (Premium Platform Electric), на която са изградени първите електромобили на двете марки. Това съобщава изданието Manager Magazin, според чиято информация причината е Tesla Model 3.

Компанията Audi трябваше да започне да продава своя кросоувър на ток e-tron още през 2018 г., но това така и не стана. Плановете на марката  предвиждаха 15 000 продажби за миналата година и забавянето носи сериозни загуби на производителя от Инголщад.

"Първият електромобил на Audi не просто закъснява, той не достига целите, които са му поставени и съответно става много скъп. Разработката му струва над 2 млрд. евро, като за да бъдат възвърнати, трябва да се продадат около 600 000 електромобила. А това е невъзможно", разкрива Manager Magazin.

Audi e-tron

Според изданието, допълнително напрежение внася и стартът на продажбите на новия Tesla Model 3, който от декември се предлага в Европа. От Audi са купили един от седаните и инженерите на компанията, заедно с колегите си от Porsche, са го разглобили до последното болтче. След като всички компоненти са били разучени внимателно, немските експерти са решили да променят конструкцията на своите електромоболи.

"Инженерите на Porsche и Audi спешно правят промени по PPE, тъй като Tesla Model 3 се оказа много по-добър, отколкото те очакваха.  Проблемът е, че e-tron и Taycan (първият електромобил на Porsche) първоначално бяха правени на различни платформи, но след това инженерите на двете компании обединиха усилия. И сега трябва да правят промени и по двата модела", се казва още в материала на немското издание.

Посочва се още, че за да бъдат конкуретноспособни в електрическия сегмент, немците трябва да намалят загубите, но и да свалят цените. Основният компонент си остават батериите, а след това идват електронните и електрическите системи, които Tesla прави с помощта на високотехнологични компании от Силициевата долина.

Заради забавянето на e-tron в Audi ще бъдат принудени да вдигнат цената на кросоувъра с 3000 евро, което според експерти е критичната граница. В същото време, в Porsche засега вървят по график с пускането на Taycan, но и те са принудени да следят внимателно за действията на конкурента си от Калифорния.

Снимки: Audi, Tesla

0 от 500
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Мерцедес беше един от ранните акционери в Тесла. Ама май си продадоха акциите? Интересно защо те не ползват платформата на Тесла която безпорно е най добрата на пазара? Ами от нищото извадиха онова недоразомение EQC дето има център на тежеста нато на стандартен СУВ с ДВГ.
  • #6
    28 rate up comment 2 rate down comment
    Хахах ( преди 5 години )
    Немците спаха 10 години, разказваха разни басни за чистия дизел, лъгаха наляво и надясно, инвестиха в техноилогии за производство на дизел от въздуха. и не знам си какви други глупости.....И сега ОППААА! КРИЗА! Всички ги изпревариха, американци, японци, корейци, французи всички имат вече доста развити ел. технологии и платформи.Естесвено Тесла води парада понеже са привлекли най добрите инженери и взеха технологии от японците. А сега Германците са принудени да откриват топлата вода ...
  • #5
    15 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Пълни глупости са това само като видиш как махленско е написано всичко. Два милиарда за разработка и години труд и сега в последния момент щели да нансят промени. Фейк нюз - sponsored by Elon.
  • #4
    12 rate up comment 5 rate down comment
    До Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Ще кажеш, че стотици хиляди българи са се юрнали да купуват електромобили, та Инвестор или коя да е БГ медия да трябва да промива мозъци с поръчкови статии...За немските коли идват трудни времена, не защото са толкова лоши, колкото заради протекционистката политика на Тръмп. Отмина времето, когато Европа беше глезеното дете на Запада. За съжаление(или пък не?!), но е така. Немските автомобилни гиганти ще трябва да се изправят в по-конглокентна среда.
  • #3
    17 rate up comment 3 rate down comment
    мд ( преди 5 години )
    Поръчкова, поръчкова, колко да е поръчкова? Трябвало е да са продали 15000 бройки през 2018, а моделът още не е излязъл. Това изглежда факт, който едва ли може да се интерпретира по различен начин. Швабите са малко като Нокиа и Блекбъри, но за тяхна радост Тесла са с прекалено малко капацитет, а другите големи компании едва ли са много напред.
  • #2
    5 rate up comment 22 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Германците винаги са правели по-добри автомобили от американците и винаги ще правят! Може да си хейтите ама тва е дереджето! След 5 години на пазара ще доминират европейски, германски и азиятски фирми не американски трошляци! Най-смешно обаче е да гледам кви сте сектанти и как изпадате в оргазъм от евентуални провал на германската електрификация щото видиш ли един напушен африканец бил много велик - вярно, велик мошенник е!
  • #1
    10 rate up comment 20 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Глупости на търкалета... не се позовават на никакви точни източници и правят заключения на ангро. При 600 хил коли това са по 3300 печалба, за да излязат с първия си модел на 0, маржовете са много по-големи. До тук са събрали поръчки за около 40 000 автомобила, така че определено ще започнат да излизат на + много преди Тесла да избие всичките си загуби! А батериите са най-малкия проблем в момента се строят заводи за 4-500 ГВ а те ще търсят пазари. Поръчкова статия!