Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кои електромобили са най-икономични

Проучването е на американската агенция за опазване на околната среда

Кои електромобили са най-икономични

Мислили ли сте си някога за разхода на гориво на електрическите превозни средство? Ние също никога. Оказва се обаче, че това е актуално дори по отношение на колите на ток. Какъв е разходът на Tesla, а? Всичко ще ви стане ясно, евентуално, ако се съди по резултатите от проучването на американската агенция за опазване на околната среда (EPA).

Агенцията разработи формула, въз основа на която се изчислява разходът на гориво на електромобилите. Тя се основава на милите, които автомобил с ДВГ може да измине с един галон (около 3,8 литра) гориво. По някакъв чуден начин изчисленията са адаптирани към киловати, благодарение на което е възможно обективно да се сравни енергийната ефективност на електрическите превозни средства с тази на бензиновите автомобили.

Chevrolet Bolt-EV

Обърнете внимание, че не става дума за пробега, който може да осигури батерия с голям капацитет, а по-скоро за нейната ефективност - колко кВтч енергия консумира един електромобил на 100 мили. След това получените данни се превръщат в цифри в литри (как от агенцията са превърнали това в бензин е по-добре да не знаем), а за ваше удобство ние ги конвертираме в литри/100 км.

Разбира се, всеки "разход на гориво" зависи от начина и условията на шофиране, от броя на хората в салона, от това дали багажникът е пълен или празен, от вида гуми и от много други неща. Освен това електрическата кола изобщо не е превозното средство, в което ще ви бъде топло и уютно през зимата и прохладно през лятото. Ако целта ви е да предприемете дълго пътуване, ще трябва да пожертвате климатика, радиото и други удобства.

Hyundai Kona Electric

Въпреки това електромобилите могат да бъдат измерени по тяхната ефективност. По-долу са дадени първите 5 в класацията, като след модела на автомобила са посочени разходите при градско и извънградско шофиране. Във втория случай колата е малко "по-гладна", защото за ускорение и поддържане на по-висока скорост е необходима повече енергия отколкото при движение в градски условия.

Най-икономичните електромобили според EPA:

1. Hyundai Ioniq Electric — 1,57/1,93 л/100 км  (25 кВтч/100 мили)
2. Tesla Model 3 — 1,73/1,91 л/100 км (26 кВтч/100 мили)
3. Hyundai Kona Electric — 1,78/2,18 л/100 км (28 кВтч/100 мили).
4. Chevrolet Bolt — 1,84/2,14 л/100 км (28 кВтч/100 мили)
5. VW e-Golf — 1,87/2,12 л/100 км  (28 кВтч/100 мили)

0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Помнете ми думата, ще настъпи времето на ел. Колите и тогава тока ще стоне 3-4 пъти по-скъп а горивота 3-4 пъти по евтини защото няма да ги търсят и ще е по-евтино да караш ДВГ. Цената на една суровина се определя от това колко си готов да платиш за нея. Ясно е ме бъдещито е на ел. Колите, но енергийните дрежества ще злоупотребят с това и пок ще е скъпо на ток, както е днес с горивата.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    diesel fan ( преди 4 месеца )
    Дизеловите. хахаххахахааааа
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    И бих добавил, като се изчислява цялостния СО2 отпечатък, освен добива, преработката, производството, транспорта на нефта, колко електричество харчат дистрибуторните точки (бензиностанциите) и колко СО2 отделят и какъв е произходът на това електричество? А какъв е отпечатъкът на отрабоните масла например?
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Няма да го изразходим за стотина години. Прогнозите на NASDAQ са за по-малко: 53 години.
  • #6
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Като си говорим за производство на батерията а не за енергията потребена за движение кажи колко точно замърсява добива на нефт, транспорта на нефт, преработката на нефт, транспорта на горивата до крайната дестинация / бензиностанция /, колко милиона години са трябвали на планетата Земя да произведе нефта който при сегашните темпове на потребление човечеството ще изразходи за стотина години. Само две имена: Exxon Valdez Deepwater Horizon
  • #5
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Значи сам признаваш - 100 км с дизел са 270 гр СО2 а с електричка при условие че се ползва 50% енергия от ТЕЦ на въглища е 250 гр. Радвам се за вас
  • #4
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Разбира се, че мога да ти кажа 27 грама, а ти кажи колко СО2 допънително се отделят за производството на батерия? Щото един американски блогър, който сам притежава модел 3 беше изчислил че според зависи от енергийния микс до 17 години отнема на ДВГ да изхвърли същите емисии които отиват за батерия... тия ел кошници трудно ще ги докарате до нещо поне що-годе екологично ама нищо де - напъвайте се
  • #3
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До Първия: Като си толкова умен я кажи колко СО2 допълнилно се е отделило за производството на литър дизел от нефт, Неукия си ти!
  • #2
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Абе да ти таковам и електричките, вчера четох, че Гаранцията на Тесла била 4 години или 80000км. което събитие настъпи първо. Аз не се сещам за маркана ДВГ автомобил с гаранция под 100000км.
  • #1
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Въпросът не е в това колко енергия ползват и приравняването им към еквивалентната енергия за 1 литър гориво която е грубо 10 кВч е некоректно сравнение - коректното сравнение е колко замърсяват за получаването на тия 26 кВч за 100 км! Това са поредните пропагандни глупости! Един дизел харчещ 5/100 изхвърля 135 gr CO2 km, електричката при само 50% енергия от Въглищна централа отделя 250 гр! Пробутвайте я тая плява на неуки сектанти!