През 80-те години на миналия век се появява напълно луда идея: да се използват двойни колела на предната ос на леките автомобили. Не е ли това доста идиотско? Идеята хрумва на инженера Джери Юхан, след като неговият Lotus Esprit губи драг състезание срещу доста по-маломощния Citroen 2CV.
Работата е там, че състезанието се провежда под проливен дъжд и със своите по-тесни колела Citroen 2CV се оказва в доста по-печеливша позиция. Идеята на Джери се състои в това да съедини две тесни гуми с общ ръб, които трябва да осигурят по-добро сцепление в сравнение с едно широко колело.
Ако обаче задълбаем по-назад в автомобилната история, ще видим, че двойните гуми не се появяват през 80-те години на миналия век, а много по-рано. Още през 30-т на състезателните автомобили се поставени двойни колела, за да се увеличи сцеплението на тесните колела към пътя. Всъщност, Джери просто адаптира тази идея към съвременните реалности.
Ако нещата се бяха развили по друг начин, днешният автомобилен свят можеше да бъде напълно различен. Дългогодишният шеф на Volkswagen Фердинанд Пиех коментира това по следния начин: "Представете си, че може да направите външната гума от по-здрав каучук, за да удържате големите странични натоварвания по време на завои, а вътрешната - от друг каучук за увеличаване сцеплението и комфорта".