IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Салонът на VW T-Rug ще се мие с маркуч

Германската компания разкри подробности за електрическия SUV и публикува официални скици

Салонът на VW T-Rug ще се мие с маркуч

Като част от стратегията си за завладяване на световния пазар на електрически превозни средства (който обаче още не е правилно оформен), германският концерн Volkswagen подготвя около 50 нови модела с нулеви емисии, повечето от които ще бъдат изградени на модулната платформа MEB. Подробности за предстоящите електрички под марката VW станаха известни още през ноември, но оттогава списъкът на планираните премиери беше допълнен с нови. В края на декември Михаел Йост, шеф на отдела за стратегическо развитие на Volkswagen, разказа пред немските медии за проект на брутален електрически SUV, който да се конкурира с емблематичния Jeep Wrangler, Land Rover Defender и Mercedes-Benz G-Class.

Сега Йост сподели с немските колегите нови детайли и дори предостави три скици на бъдещия автомобил с надеждата за положителна обществена реакция, която би позволила на мениджъра да убеди ръководството на концерна в необходимостта от проекта. Новият SUV, който е условно наречен T-Rug, е в ранен етап на развитие, но ако всичко върви по план, той може да се появи на пазара още през 2021 г.

VW T-Rug-2

По думите на Йост, T-Rug се базира на специална версия на модулната платформа MEB, подготвена за големия фрагмански електромобил I.D. SUV, основните предимства на които са високият клирънс и пробег с едно зареждане до 600 км. T-Rug трябва да се превърне в уникално предложение в SUV сегмента. Скицата на интериора показва сензорни панели във вратите, виртуален инструментален панел и слот за смартфон, който вероятно е планиран да се използва като медиен плейър и навигационна система. Обещани са много практични, устойчиви на надраскване материали и хидроизолация на електронните компоненти, така че салонът да може да се измие с маркуч.

Планирани са две версии за производство: къса триврата с дължина 4.5 м и дълга петврата с дължина от 4.85 м. Междудругото, настоящият Jeep Wrangler и новият Land Rover Defender, който още не е дебютирал (премиерата му ще се състои тази година) също имат къса и дълга версия. Mercedes-Benz G-Class пък съществува засега само в петврата версия, но в бъдеще най-вероятно ще получи уникално изпълнение 6х6 като пикап.

VW T-Rug-3

Трябва да се отбележи, че концепцията за електрически SUV, очертана от Йост, не е уникална: в края на ноември 2018 г. американският стартъп Rivian показа 7-местния модел R1S, способен да измине до 660 км с едно зареждане. Той също има великолепна геометрична проходимост и подлежащ на миене интериор, а компанията обещава да го пусне на пазара до края на 2020 г.

В момента единственият пълноценен всъдеход в моделната гама на VW е пикапът Amarok. Тази седмица стана известно, че следващото поколение на този модел ще бъде разработено от Ford, като част от обявения наскоро съюз с Volkswagen.

Снимки: Volkswagen

0 от 500