Volkswagen Group обяви днес 10,83 милиона продадени леки коли през 2018 година, което е ръст с 0,9% спрямо 2017. С този рекорден резултат германският гигант отново ще претендира за №1 в света, като целта му е да измести от върха алианса Renault-Nissan-Mitsubishi.
Все още обаче основните съперници на VW Group Toyota Motor и Renault-Nissan-Mitsubishi не са обявили резултатите си за миналата година. Френско-японската компания постигна 10,7 милиона продажби през 2017, а за първата половина на 2018 продажбите на компанията бяха 5,54 милиона леки коли.
През декември Toyota прогнозира, че ще завърши 2018 с 10,55 милиона продажби, но това все още не е потвърдено официално.
От VW Group обявиха, че марката Volkswagen е с 6,24 милиона продажби, а премиум марките в концерна – Audi и Porsche са постигнали респективно 1,81 милиона и 256 000 продажби. С този резултат Audi се нарежда на трето място сред премиум марките. Първото място е за BMW с 2 125 026 коли, а втората позиция – за Mercedes с 2,31 милиона.
От VW коментираха, че продължаващия търговски спор между САЩ и Китай, се е отразил зле на бизнес климата в Китай през втората половина на годината. Както и за много други компании, Китай е най-важният пазар за Volkswagen.
Шефът на продажбите на VW Кристиан Далхайм заяви, че очаква търсенето на нови коли в Китай да продължи да расте стабилно, въпреки че прогнозира, че първото тримесечие на тази година ще е „предизвикателство”, тъй като пазарът там се забави в края на 2018.