IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

България е на дъното в Европа по нови коли на глава от населението

Резултатът на страната ни за 2018 г. е едва 4 автомобила на 1000 души

България е на дъното в Европа по нови коли на глава от населението

Кои са държавите в Европа с най-много нови автомобили на глава от населението?. Отговор на този въпрос дава руската агенция за проучвания на автомобилните пазари Autostat, която публикува резултати от свое изследване за 11 месеца (януари-ноември) на 2018 г.

Безспорен лидер по този показател е Люксембург, където живеят 602 00 души. При тях резултатът е 86 нови автомобила на 1000 човека население. Зад Великото Херцогство се нарежда друга държава с малко население – Исландия. Там жителите са дори по-малко – 335 000, като на 1000 души се падат 52 нови коли. На трето място е Белгия с 46 автомобила на 1000 човека, като кралството има далеч повече жители – над 11 млн.

Най-големият пазар в Европа – този в Германия, не успява да попадне в Топ 3, а заема четвърта позиция с 39 нови коли на 1000 души население. На свой ред Великобритания е на 7-о място с 34 на 1000, докато Франция е извън Топ 10 – 11-а позиция с 30/1000.

България заемо предпоследно място от изследвани общо 32 държави от Европа и последно в ЕС. Показателят за 11-те месеца на 2018 г. е 4 нови коли на 1000 човека. Непосредствено пред нас е Румъния с 6/1000, а зад нас е Украйна с 2/1000.

нови коли на глава от населението

Снимки: Autostat  

 

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    " Хората с пари си взимат следващия модел или прехвърлят кизингси връщат старата"Това в общия случай е ненужно скъпо за 2г. кола и дори богатите си правят някаква сметка.. А това че някой си е взел новото Q не означава нищо.. знае ли дали е удряно и оправяно после? знае ли дали е със сменен километраж? сега ако ще се кара 1-2 години и ще се сменя.. може би да няма значение :)
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    2-3 годишни коли има. Хората с пари си взимат следващия модел или прехвърлят кизингси връщат старата
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Цената на новите пада най-рязко в първите няколко години. Както се спомена до 50% обезценка. Т.е. никой няма изгода да си продава колата на 2г.. Най-малко 4-5г. трябва да се кара за да има някакъв смисъл от дадените куп пари.
  • #10
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Купувал съм нова кола и след като мина време и видях същата като моята ,на 3 години и 70000 км за цена с 50% надолу разбрах,че както казва колега от долният пост - това е лукс.За мен излишен лукс !С тези спестени пари можех да инвестирам в образование,а не в ламарина.
  • #9
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    новата кола си е лукс.. дори да не е луксозна марка. Но който може да си я позволи не е съжалил. От новата кола по-хубаво е само служебната. И то не винаги.
  • #8
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    стига с тия 2-3 годишни бре.. кой си продава 2-3 годишната перфектна кола за без пари, за да може *** да се облажи... замислете се! Ако има свестни такива са единици.Такива "изгодни оферти" я са разплякани в някое дърво и оправяни после, я са на 350 000км с върнат км. или нещо още по интересно. *** метайте се всички на 2-3 годишни перфектни.. лъснати и готови за балъци.. па и на ниски цени мани... :)
  • #7
    12 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Русия са в пъти по-добре от нас. Не гледайте само заплатите, а гледайте какво остава на края на месеца. Там парно, ток, горива, газ са им почти без пари, а тук ни дерат кожите. Данъците им са по-ниски и държавата се грижи за народа, а не както ГРОБ ограбват хората!
  • #6
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Положението всъщност е още по-зле, защото 70-80% от новопродадените коли са за реекспорт, останалите са фирмени, а само 2-3% са закупени от частни лица вероятно симпатизанти на хранилка на ГРОБ!
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    садасда
  • #4
    10 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Не е до манталитет а до възможности. Хората нямат пари за нова кола. За 20000 лв можеш да вземеш някоя малка градска кола от типа на Клио, Корса, Фабиа с мотор 60-70 к.с. Тоест тия пари стигат за 2-а кола в семейството. Освен това новата кола си задължен да я обслужваш в оторизиран сервиз за да и важи гаранцията, а там цените са майка плаче. Със същите пари можеш да си вземеш доста прилична кола на 2-3 години. Ако взимахме по 5-6 000 лв на месец сигурно щяхме да си купуваме нови коли. Да добавим ...