Колко надеждни са употребяваните автомобили? Това е особено ключов въпрос в България, където девет десети от пазара се пада на "втората ръка". Класации като тази на TUV се опитват да дадат някакъв що-годе обективен отговор, но и те мерят само броя на дефектите, без да отчитат колко сериозни са те. Преждевременно скъсаните чистачки или изгорялата лампичка в багажника едва ли имат същата тежест като блокажа на двигателя. Прегледахме половин дузина различни проучвания за най-проблемите мотори и в две поредни публикации ще ви предложим онези, които се срещат във всички от тях.
Сам по себе си двигателят Tetha II (G4KD), разработен от джойнт-венчър заедно с Chrysler и Mitsubishi, не е лош от инженерна гледна точка. Но недоглеждания при производството му, особено в завода в Алабама, САЩ, доведоха до две от най-мащабните сервизни акции за компанията. Първо Hyundai отзова половин милион бройки от модела Sonata (2011-2012 година), с обяснението, че производствен проблем оставил метални стружки около коляновия вал, които с течение на времето водели до блокаж на мотора. През 2017 бяха отзовани още 570 000 Sonata и Santa FE, а Kia оттегли над 600 000 бройки от моделите Optima, Sorento и Sportage.
Във II част очаквайте: от многократния "международен двигател на годината" на Ford до агрегата, който завинаги отказа американците от дизела