IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Alfa Romeo замисля конкурент на BMW X5

Голямата луксозна машина бе потвърдена от шефа на италианската марка

Alfa Romeo работи по още един, голям SUV в гамата си, който да се присъедини към Stelvio и Tonale. Това бе потвърдено от боса на италианската марка Жан-Филип Импарато в интервю за изданието Autoweek. "Не съм го споделял с никой до момента, но тъй като искаме да сме глобален премиум бранд на Stellantis, и тъй като сме много добре познати, искам да предложим голям премиум SUV на пазара", споделя мениджърът.


Alfa Romeo Brennero


Ето защо, след представянето на Alfa Romeo Tonale, френският мениджър се хвърли стремглаво към това, което ще пристигне през следващите няколко години, задържайки в полезрението си едно от свещените чудовища от SUV моделите в сегмент E като BMW X5. „Целим се към модели като BMW X5, X6 и Серия 7“. Много популярни модели и преди всичко с висока рентабилност.

Импарато отново се обръща към BMW, посочвайки баварската къща като отправна точка за Alfa Romeo, не само по отношение на гамата от модели, но и по отношение на цените. „Цената не е инструмент за продажба, тя е лост за подобряване на позиционирането на марката“, заяви преди месец френският мениджър. И обявяването на нов SUV от Е-сегмента следва тази философия.

В момента все още е твърде рано да се знае какъв ще бъде новият модел, но знаем, че ще пристигне през 2027 г. "Започваме да го оформяме", казва изпълнителният директор на Alfa пред Autoweek. 2027 е много специална година за компанията, тъй като според плановете от тогава марката ще произвежда само електрически автомобили.


Alfa Romeo


Следователно това може да означава, че "анти BMW X5" ще бъде с нулеви емисии, базиран на STLA Large платформата на Stellantis, за която се говори за автономност до 800 км. Бъдещият кросоувър със сигурност ще атакува и китайския пазар, където големите модели са изключително популярни, и където електромобилите са доста по-сериозна реалност, отколкото в Европа.

"Ще останем ли където сме или ще се насочим към най-доходния сегмент в света?", задава сама на себе си въпрос Импарато. Отговорът е ясен и идва под формата на SUV с дължина от около 5 метра. Той би могъл да бъде допълнен и от голям седан - класически флагман, който да се позиционира над следващото поколение Giulia.

По време на интервюто, мениджърът показа и скици на още един, по-компактен SUV на марката, който е с кодово название Brennero (на водещата снимка). Предполага се, че той ще е на платформата CMP на PSA и ще има и електрически, и конвенционални варианти.

0 от 500