fallback

Защо никога да не редите гумите на купчина в гаража

Дори някои професионални центрове за гуми допускат грешки със съхранението им

Ползването на два различни комплекта гуми за зимата и лятото е най-разумната политика за шофьорите в страна с климат като българския. Но то води със себе си и един понякога досаден въпрос: какво да правим с четирите гуми, които не ползваме в момента, и как най-правилно да ги съхраняваме.  

Ако имате гараж или мазе, отговорът е лесен. Ако не, повечето центрове за гуми ще ви предложат така наречения хотел - тоест те да складират гумите ви срещу такса от 40-50 лева на сезон. Но дори и те понякога допускат сериозни грешки при съхранението.

Дори една много износена гума със средни размери тежи над 8 килограма

Най-важното условие, което повечето хора пропускат, е гумите да не се подреждат легнали една върху друга. Знаем, че така изглежда най-интуитивно и естествено. Но всъщност гумите са доста тежки, дори и когато са без джанти. Даже идна много износена и нископрофилна 17-ка като тази във видеото удря 8 килограма на кантара. Двайсетцолова с по-висок борд може да тежи и 15 килограма.

Това означава, че като струпате гумите една върху друга, върху най-долната се стоварва теглото на две пълни каси с бира. Умножете го по няколко месеца и резултатът е непоправима деформация.

Най-добре е гумите да се съхраняват висящи от тавана или вертикално наредени на подобни стендове - не е лошо също от време на време да ги завъртате малко, за да не пада тежестта върху една и съща точка

В идеалния случай гумите се съхраняват висящи от тавана или поне изправени върху специални стендове. Повечето хора ги смятат за инертен материал, но всъщност каучуковата смес е чувствителна към влага, към високи температури и към контакт с мазнини, масла (като например петното на пода в гаража) или киселини. Даже острата бяла светлина им влияе зле. Най-добре ги пазете на сухо, тъмно и прохладно място. Когато са монтирани на автомобила ви, е трудно да ги опазите от вредни въздействия. Но може поне да се погрижите да не се похабяват, когато не ги ползвате.

"КОЛЕЛА" благодари за съдействието на центрове "Медина-Мед" и Suzuki България.

 

 

fallback
  • #15
    Боцмана ( преди 5 години )
    А в центровете за гуми... На тавана ли се съхраняват!?
  • #14
    ( преди 5 години )
  • #13
    Mitsubishi ( преди 5 години )
    До четвъртия *** - те че тежат повече, тежат... И то доста, ама тъпляк, те са напомпани на 2 атмосфери, и да - лягат гума върху гума, ама са надути и реално нищо не им се деформира, понеже и джантите играят роля на скелет.
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Пълни простотии! С джантите се съхраняват една върху друга. Три коли имам и на трите ги редя в гаража една върху друга и няма проблем. Напомпвам ги на 3,5 атмосфери с компресора и са една върху друга до следващия сезон. Ако са без джанти не зная. Там да му мислят оръфляците дето имат кола, а нямат пари са едни джанти дори и стоманени за зимата ще кажеш колко пари струват. То сигурно и гумите са им нов внос. по добре си вземайте като няма пари всесезонни, а не да се излагате така!
  • #11
    ( преди 5 години )
  • #10
    Кирчев ( преди 5 години )
    Пълни глупости, със джанти се съхраняват една върху друга.
  • #9
    Практик ( преди 5 години )
    Принципно добри препоръки но когато се абсолютизират се получава идиотия.Гумите са пластично изделие, което е проектирано да издържа екстремни натоварвания, както динамични, така и статични. В този смисъл статията третира препоръки за неуки перфекционисти.
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Когато са със джанти няма проблем да се редят една върху друга защото гумите са напомпени и не може да се деформират! Все пак е добре да са на сухо място и да нямат директен досег със слънчева светлина.И също да се не слагат директно на земята, на цимент. Достатъчно е да се подложат дървени трупчета или нещо подобно което да ги държи на разстояние от земята.
  • #7
    Qwerty ( преди 5 години )
    #4, бъди повече умен и по-малко глупав. Когато гумите са с джанти тежат повече, но джантите наредени вертикално опират една в друга и гумата не се деформира.
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    #5 да - най-добре е в вакуум, в подземна лаборатолия в Швейцария под определена температура, влажност и радиационен фонд... абе вие полудяхте.. Гуми - караш и хвърляш....
fallback
Последни