fallback

Защо никога да не редите гумите на купчина в гаража

Дори някои професионални центрове за гуми допускат грешки със съхранението им

Ползването на два различни комплекта гуми за зимата и лятото е най-разумната политика за шофьорите в страна с климат като българския. Но то води със себе си и един понякога досаден въпрос: какво да правим с четирите гуми, които не ползваме в момента, и как най-правилно да ги съхраняваме.  

Ако имате гараж или мазе, отговорът е лесен. Ако не, повечето центрове за гуми ще ви предложат така наречения хотел - тоест те да складират гумите ви срещу такса от 40-50 лева на сезон. Но дори и те понякога допускат сериозни грешки при съхранението.

Дори една много износена гума със средни размери тежи над 8 килограма

Най-важното условие, което повечето хора пропускат, е гумите да не се подреждат легнали една върху друга. Знаем, че така изглежда най-интуитивно и естествено. Но всъщност гумите са доста тежки, дори и когато са без джанти. Даже идна много износена и нископрофилна 17-ка като тази във видеото удря 8 килограма на кантара. Двайсетцолова с по-висок борд може да тежи и 15 килограма.

Това означава, че като струпате гумите една върху друга, върху най-долната се стоварва теглото на две пълни каси с бира. Умножете го по няколко месеца и резултатът е непоправима деформация.

Най-добре е гумите да се съхраняват висящи от тавана или вертикално наредени на подобни стендове - не е лошо също от време на време да ги завъртате малко, за да не пада тежестта върху една и съща точка

В идеалния случай гумите се съхраняват висящи от тавана или поне изправени върху специални стендове. Повечето хора ги смятат за инертен материал, но всъщност каучуковата смес е чувствителна към влага, към високи температури и към контакт с мазнини, масла (като например петното на пода в гаража) или киселини. Даже острата бяла светлина им влияе зле. Най-добре ги пазете на сухо, тъмно и прохладно място. Когато са монтирани на автомобила ви, е трудно да ги опазите от вредни въздействия. Но може поне да се погрижите да не се похабяват, когато не ги ползвате.

"КОЛЕЛА" благодари за съдействието на центрове "Медина-Мед" и Suzuki България.

 

 

fallback
  • #45
    Вуте ( преди 4 години )
    Помпат се с азот защото уж гумата старее по-бавно поради липсата на кислород. Обаче този процес е по-бавен от колкото износването и на практика е излишен. А коефициента на топлинно разширение на азота е колкото на въздуха.
  • #44
    По - умния ( преди 4 години )
    Купуваш си 4
  • #43
    Total ( преди 4 години )
    Колеги, не се карайте! Има едно идеално решение на проблема! И то е гумите да се съхраняват в състояние на безтегловност и вакуум. Просто го направете и не си губете времето в празни приказки.Сега сериозно - казаното в статията важи / в някаква степен/ само за немонтирани гуми. Монтирани на джанти и добре напомпани, гумите могат да се съхраняват във всяко едно положение, хоризонтално, вертикално, на една страна и в гънките на любимо същество. Без никакъв проблем.Наздраве!
  • #42
    анонимен ( преди 4 години )
    деформира ти се главата, ивелине
  • #41
    DD ( преди 4 години )
    Монтирани с джанти- една в/у друга вертикално, немонтирани -хоризонтално в ред и превъртане на 3м. с 45 градуса.
  • #40
    ivelin.u ( преди 4 години )
    Пълна глупост. Така се деформират вертикално.
  • #39
    Сериозно ли ( преди 4 години )
    а като стоят един месец на паркирана кола, тежаща 1,6 тона, каква ли деформация трябва да получат страниците и протекторът на гумите след като върху всяка тежат 400 кг? Не съм видял склад, в който гумите да не се съхраняват вертикално или висящи от тавана! Единствено при транспорта ги редят тип рибена кост, но това е с цел оптимизиране на мястото в камиона.
  • #38
    анонимен ( преди 5 години )
    Гуми с непоправима деформация съм виждал чисто нови да се продават в строителни хипермаркети, разбира се бюджетни марки. Деформацията беше такава стряскаща, че не 4, сигурно поне 20 са били наредени една върху друга. Е вероятно за нашия пазар са отделили най-долните от всяка купчина, защото всички няха еднакво сплескани.
  • #37
    sam ( преди 5 години )
    ако не нещо друго то новината беше забавна.....
  • #36
    КК ( преди 5 години )
    По логиката на закона, най-изгодно е да караш със зимни гуми цялата година, а щетата от износването през лятото се компенсира от икономията от смяната на гуми 2 пъти годишно...
fallback
Последни