fallback

Защо никога да не редите гумите на купчина в гаража

Дори някои професионални центрове за гуми допускат грешки със съхранението им

Ползването на два различни комплекта гуми за зимата и лятото е най-разумната политика за шофьорите в страна с климат като българския. Но то води със себе си и един понякога досаден въпрос: какво да правим с четирите гуми, които не ползваме в момента, и как най-правилно да ги съхраняваме.  

Ако имате гараж или мазе, отговорът е лесен. Ако не, повечето центрове за гуми ще ви предложат така наречения хотел - тоест те да складират гумите ви срещу такса от 40-50 лева на сезон. Но дори и те понякога допускат сериозни грешки при съхранението.

Дори една много износена гума със средни размери тежи над 8 килограма

Най-важното условие, което повечето хора пропускат, е гумите да не се подреждат легнали една върху друга. Знаем, че така изглежда най-интуитивно и естествено. Но всъщност гумите са доста тежки, дори и когато са без джанти. Даже идна много износена и нископрофилна 17-ка като тази във видеото удря 8 килограма на кантара. Двайсетцолова с по-висок борд може да тежи и 15 килограма.

Това означава, че като струпате гумите една върху друга, върху най-долната се стоварва теглото на две пълни каси с бира. Умножете го по няколко месеца и резултатът е непоправима деформация.

Най-добре е гумите да се съхраняват висящи от тавана или вертикално наредени на подобни стендове - не е лошо също от време на време да ги завъртате малко, за да не пада тежестта върху една и съща точка

В идеалния случай гумите се съхраняват висящи от тавана или поне изправени върху специални стендове. Повечето хора ги смятат за инертен материал, но всъщност каучуковата смес е чувствителна към влага, към високи температури и към контакт с мазнини, масла (като например петното на пода в гаража) или киселини. Даже острата бяла светлина им влияе зле. Най-добре ги пазете на сухо, тъмно и прохладно място. Когато са монтирани на автомобила ви, е трудно да ги опазите от вредни въздействия. Но може поне да се погрижите да не се похабяват, когато не ги ползвате.

"КОЛЕЛА" благодари за съдействието на центрове "Медина-Мед" и Suzuki България.

 

 

fallback
  • #35
    Xxx ( преди 5 години )
    Да , вярно е всичко!Започвам да търся за гумите си библиотека!С контролирана влага и температура!
  • #34
    България ( преди 5 години )
    Откак карам с летни/зимни гуми и ги сменям(има-няма 25+ години), си купувам джанти 4бр за всеки сезон.Гумите съхранявам хоризонтално една върху друга напомпани, досега съм нямал проблеми.По-изгодно е купуването на още една 4-ка джанти(желателно железни за на зима), избива се от по-ниските цени за демонтаж/монтаж.Още по-изгодно е купуването на все-сезонни гуми, обмислял съм и този вариант...
  • #33
    Крис ( преди 5 години )
    Пълни глупости за хора без работа
  • #32
    анонимен ( преди 5 години )
    темата за азота не се изчерпва само с постоянното налягане а това че при топло и студено ако гумата е напомпена с въздух той кондензира и става на вода и като се нагрее гумата водата и се превърне в пара и гумата се пръска и ставе много тегаво
  • #31
    анонимен ( преди 5 години )
    Е добре и като се случи тази "непоправима деформация" какво става??? Не върви колата с тях ли, нестабилна ли става, гумите спадат ли, пукат ли се? Аз вече 6-а година си съхранявам и летните и зимните така и нищо им няма. Само зимните последната година вече не държаха чак толкова добре като първите 4, но това със сигурност е от възрастта, а не от това че ги държа една в/у друга.
  • #30
    иколай ( преди 5 години )
    Кво не разбрахте от поста.... димек НЕ СЪХРАНЯВАЙТЕ ГУМИ а си КУПУВАЙТЕ НОВИ всеки сезон и няма да имате проблеми само моля ви не надничакте в склада с нови гуми, че може да ви падне някоя от тавана
  • #29
    Николай ( преди 5 години )
    Тука говорят за демонтирани гуми и да вярно е сплескват се малко долните ама ако си ги държите напомпани с джантите няма значение как ги редите едни 40 кила на гумата никаква деформация не могат да направят при положение че именно борда на гумата е направен да издържа тежеста и натоварването на колата
  • #28
    Цеци ( преди 5 години )
    Аз ги съхранявах прави, една до друга и на пролет, като ги взема са леко сплескани от долу, според мен най добре е да са една върху друга на страни.
  • #27
    Кърти Къртев ( преди 5 години )
    Когато гумите са ти на колата, неизбежно се деформират и износват. Идеята е да не го правят поне когато не ги ползваш. А ако всяко нещо, което ти не знаеш или не схващаш, е малоумно, то малоумно ще се окаже вероятно почти всичко на планетата
  • #26
    Pe6o6410 ( преди 5 години )
    Ха ха!
fallback
Последни