IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шум от алтернатора - какви са причините?

Проблемите с генератора на променлив ток могат да са с електрически или механичен произход

Алтернаторът е генератор, който преобразува механичната енергия в променлив ток. Целият процес протича в намотките на статора, а за тях отговаря въртящото се магнитно поле на ротора. Контролът на качеството на съвременните алтернатори изисква най-модерните машини, тъй като те са сложни устройства, управлявани чрез цифрови сигнали.


Алтернатор, схема
Схема на конструкцията на алтернатора. Източник AS-PL
   
     
Благодарение на технологичния напредък днес алтернаторът може да предупреждава за неизправности по различни начини.

Шумът, идващ изпод капака на двигателя, може да означава, че има повреда от електрически произход, т.е. късо съединение на намотките или повреда (диодно късо съединение) на изправителния мост.

В този случай трябва да се демонтира алтернаторът и да се заменят повредените части. Поради сложната конструкция всички ремонти трябва да се извършват с помощта на специализирани диагностични инструменти от опитен служител в сервиз. Винаги е добре да проверявате функциите на алтернатора след ремонт - за тази цел също трябва да се използват най-модерните тестови машини.
   
  
алтернатор
   
   
Алтернаторът може да сигнализира за възможна повреда и с прекомерен шум, идващ от него самия. В този случай можем да вземем предвид и механични повреди:
- Повредена задвижваща ремъчна шайба. В този случай трябва да бъдат заменени шайбата и клиновидният ремък.
- Повреден лагер (лагеруване на ротора и двата корпуса на алтернатора, преден и заден). След диагностициране на такава повреда трябва да се замени комплектът лагери.
- Оста на ротора е извита, което води до необходимост от подмяна на ротора.

Горните неизправности налагат демонтаж на алтернатора, оценка и подмяна на повредените елементи. Поради необходимостта от извършване на някои дейности с помощта на специализирани диагностични инструменти си струва да го направите в сервиз.

За да се избегне повреда на алтернатора, неговото състояние и съединения трябва редовно да се проверяват. Следвайки няколко прости стъпки, можете да удължите експлоатационния му живот. Трябва да се обръща внимание на сигналите, идващи от нашето превозно средство, за да можем предварително да извършим диагностика, съответните ремонти и подмяна на компоненти.


АС-ПЛ ООД (AS-PL Sp.z o.o.) е европейска компания, което се занимава с производство на стартери и алтернатори. Фирмата е основана в Гданск през 1992 г. Продуктовата офертата на фирмата в момента включва повече от 20 000 продукта, съответстващи на близо 450 000 референции, които предоставят на клиентите богат избор от продукти, както оригинални резервни части, така и заместители, всички предлагани по конкурентни цени. Фирмата предлага части и компоненти за леки  и товарни автомобили, селскостопанска техника, плавателни съдове, мотоциклети и за промишлеността. През 2004 г. продуктовата гама на фирмата беше разширена със собствена марка "AS". Всички алтернатори и стартери, предлагани от фирмата, са тествани на специализирани машини, а резултатите от теста се прилагат към предлаганите продукти.

AS-PL алтернатори можете да намерите тук.

0 от 500
  • #2
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Голям праз като му смениш шайбата на 80 хил. км при положение, че караш TSI и целият ти двигател е за изхвърляне.
  • #1
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    задължителна процедура при подмяна на ангренажен ремък ролки обтегачи маслена и водна помпа семерини на колянов и разпределителни валаве и на пистов ремък е подмяна на ремъчната шайбата на алтернатора но в бг няма качествен сервиз за гуми какво има да говорим за сервизиране на двигател или помощни агрегати