fallback

BMW отказва да определи срок за отказ от ДВГ

Компанията продължава да работи активно както върху електрически, така и върху бензинови и дизелови задвижвания.

В непрекъснато променящата се ситуация в автомобилната индустрия преминаването към електрическа мобилност изглежда неизбежно, но дали това е така и кога ще може да се случи на практика все още е съвършено неясно. Докато повечето производители постоянно се напасват към изискванията на политиците и промените в конюнктурата, BMW се откроява с решителния си ангажимент към непрекъснатото развитие на двигателите с вътрешно горене.

Въпреки глобалната тенденция към електрификация, баварската компания се въздържа от определяне на крайна дата за своите любими двигатели с вътрешно горене. И с право, защото налагането на самоцелни решения винаги среща сериозни спънки при сблъсък с реалността.

Доклади от по-рано тази година потвърдиха, че BMW работи усърдно върху ново поколение бензинови и дизелови двигатели с четири, шест и осем цилиндъра. Според наличната информация, въпросните агрегати се очаква да останат в производство и през следващото десетилетие.

Докато основните конкуренти Audi и Mercedes-Benz обявиха амбициозни срокове за преминаване към своите продуктови гами изцяло към електромобили, BMW начертава коренно различен курс. Говорейки пред CarExpert, Франк Вебер, член на управителния съвет за развитие на BMW Group, даде да се разбере, че BMW няма да обяви крайна дата за своите двигатели с вътрешно горене. Вебер изрази мнението, че BMW предвижда бъдеще, в което двигателите с вътрешно горене съжителстват хармонично с електрифицираните предложения, предоставяйки на клиентите безпроблемен избор между различни типове задвижвания за следващите минимум 10-15 години.

„Това, което виждате днес, е как ние овладяваме гъвкавостта на задвижването като част от нашата стратегия... хората не трябва да правят избор на задвижване и след това с него да правят избор на превозно средство. Те просто казват; „Взимам каквото предпочитам“ и все пак получавам Серия 5. Това е истинско предимство за нас“, обясни Вебер пред онлайн изданието.

Решението на BMW да не определя крайна дата за двигателите с вътрешно горене е в контраст с преобладаващата тенденция в индустрията. Mercedes-Benz обяви намерението си да стане само електрическа марка до 2030 г., в зависимост от пазарните условия. Audi, от друга страна, планира постепенно да премахне моделите с двигатели с вътрешно горене до 2033 г., с известна гъвкавост въз основа на търсенето на клиентите и регулаторните съображения.

В допълнение към отдадеността си на традиционните двигатели с вътрешно горене, BMW също така пламенно следва стратегия за електрификация. Компанията си е поставила за цел до края на десетилетието поне 50 процента от продажбите й да се генерират от електрически превозни средства, захранвани с батерии. Този двоен подход има за цел да обслужва по-широк спектър от потребители, като им позволява да изберат задвижването, което най-добре отговаря на техните нужди, без да правят компромис с предпочитаните от тях модели превозни средства.

fallback
  • #3
    До 2 ( преди 1 година )
    Клиентите на Тойота не искат електромобили. Японците не ги мисли. Те са си направили сметката. Тойота си продава автомобилите и прави нови рекорди! За някой модели се чака по 1 година щото вече не могат да смогнат с производството. Тойота ще продава автомобили и след фалита на Тесла.
  • #2
    MythBuster ( преди 1 година )
    Точно така се прави. Предлагаш на клиентите и от двата вида и ако са решили след години че ще продължат да си купуват автомобили с ДВГ на по-висока цена и да ги карат със синтетично гориво за 10 долара на литър, защо от bmw да не продължат да печелят от тези клиенти? Точно както прави и porsche. А не както прави toyota, която до скоро обясняваше че ще остави на клиентите да изберат какво да си купят, но не им предлагаше нито един електромобил.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    ...и правилно
fallback
Последни