С наближаването на края на 80-те години на миналия век започва поредна борба за власт сред големите пилоти от Формула 1. Ален Прост и Нелсън Пике бяха по три пъти шампиони при пилотите до края на десетилетието, докато заплахата от сънародника на Пике, Аертон Сена, стана очевидна още след първото победа на бразилеца за титлата през 1988 г. Скудерия Ферари през сезон 1988 е доста разочароващо, което принуждава шефовете на отбора да направят драстични промени и договорът на Микеле Алборето не е подновен.
В силното си желание да подобри своето представяне, Скудерията трескаво търси най-ярките таланти в моторния спорт, за да запълни овакантеното си място за сезон 1989. Найджъл Менсъл си спечели окуражаваща репутация с Уилямс с последователни втори места в Шампионата на пилотите през 1986 и 1987 г., макар че 1988 година се оказва слаба и за него.
Менсъл е последният пилот на Ferrari, назначен лично от Енцо Ферари, който за съжаление почива едва няколко седмици след преместването на англичанина в скудерията.
Посрещането на Менсъл с италианския отбор е възторжено. Въпреки че пропусuа Гран При на Италия през 1988 г. поради заболяване – все още пилот на Уилямс, но с вече потвърдено преминаване във Ферари – англичанинът печели по категоричен начин първо място още с дебюта си в Скудерията на Гран При на Бразилия през 1989 г.
Пилотът си спечелва прозвището Il Leone сред благодарение на безстрашието и решителността си зад волана, а подвизите му с Ferrari не стихват. Точно преди Коледа на 1988 г. на Менсъл е подарено Ferrari Testarossa - колата, която се предлага за продажба от аукционната къща RM Sotheby's.
Смята се, че това е един от около 500-те екземпляра на Testarossa, които напускат завода в Маранело в конфигурация с десен волан, колата е внесена в Обединеното кралство от Maranello Sales, официалния дилър на Ferrari, базиран в графство Съри. Менсъл получава своята Testarossa малко след като тя е доставена първоначално в Женева на 23 декември 1988 година - историята е потвърдена кореспонденция (достъпна за разглеждане в предоставените от аукционната къща снимки) с централата на Ferrari.
Смята се, че Менсъл е запазил това свое Ferrari до декември 1993 г. Километражът на колата показва 10 227 мили към момента на каталогизиране. Ferrari засвидетелстват за съвпадащи номера на шасито и двигателя.
Носещ специален метален плакет в чест на специалното предназначение на автомобила за Найджъл Менсъл и придружен от поръчков комплект куфари, гордо щампован с инициалите на пилота на Scuderia Ferrari, тази легендарна Testarossa се представя като идеалния колекционерски артикул за всеки фен на Ferrari или моторните спортове като цяло.
Още снимки на уникалното Ferrari Testarossa - вижте в галерията: