fallback

Tesla Model 3 на автопилот едва не удави шофьора си

Системата за автономно управление Full Self Driving не разпозна придошлата вода (ВИДЕО)

Водач на Tesla, известен до момента като Райън, сподели кадри от видеорегистратор в YouTube канала Wham Baam Teslacam, които показват как неговия Model 3 с включен режим автопилот FSD Beta реагира абсолютно неадекватно на наводнен участък от пътя и в резултат на това потъва в придошлите води. Шофьорът твърди, че е пътувал по магистрала извън Моно Сити, Калифорния с около 60 мили в час (около 97 км/ч) с активиран автопилот FSD Beta в  автомобила.

Докато инцидентът се развива, автомобилът минава покрай ярко оранжев знак, предупреждаващ за наводнение. Шофьорът също така твърди, че системата FSD Beta на Model 3 не е намалила достатъчно скоростта преди достигане до наводнения участък, което е довело до рязко поднасяне на колата наляво, след което автомобилът затъва в дълбоките води.

Райън казва пред Wham Baam Teslacam, че планира да съдят както местната управа, така и Tesla „ако е възможно“, въпреки че е общоизвестно, че всички водачи на Tesla все още са отговорни за шофирането, докато използват автопилот на FSD. FSD на Tesla спада към технологиите за автономно шофиране от ниво 2, които все още „изискват активно наблюдение от страна на водача и не правят превозното средство автономно“, според Tesla.

fallback
  • #28
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 26. Сега погледнах какво имаш предвид. Неправилно съм се изразил. При неопитни шофьори постоянно "натискам спирачката" докато съм на пасажерската седалка, при всякакви други обстоятелства, а не конкретно при аквапланинг и лед. Например като започнат да застигат някого без дори да отпуснат газта и чак когато приближат ударят спирачка, или пък когато някое дете тича по тротоара, а те минават без да намалят или поне да се отдалечат от тротоара и подобни ситуации които ми задействат инстинктите.
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    До 22,защото е много просто,има доста видеа и клипове на шматките дето си включват тази анджаклама и се доверяват на 100% на нея и те са само багажа в колата.Но уви предизвиквайки ПТП те обвиняват като причина автопилота,а не себе си багажа изчерпан от умствено съдържание и без всякаква самокритика и признание,че те са единствените които са основата да се управлява автомобила и без да осъзнават,че системата е за подпомагане а не да ги измести на 100%.За това билет и автобус подкрепям колегата.
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    До 19 избягвай и в дата случая сух"черен" лед и аквапланинг да натискаш инстиктивно спирачките че ще стане голяма галимация с трагични последици.Инстинктите са ти неправилни и много грешни.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    До 15 трябва ли да ти се обяснява.Май да единственото адекватно нещо в автомобила е задкормилното устройство,а това че тези които карат Теслъ съ пълни неадеквати и се доверяват изцяло на тоя *** автопилот за това стават такива смешни истории кат тоя в гьола. Това е запазено за тъпите американци изчерпани от съдържание в пъновете на раменете им.
  • #24
    MythBuster ( преди 1 година )
    Има огромна разлика. При лошият шофьор няма какво да направиш. При автопилота по всяко едно време имаш 100% контрол върху автомобила. В момента в който докоснеш спирачката или завъртиш малко по- рязко волана, автопилота се самоизключва и ти дава контрола. Когато не знае какво да прави ти сигнализира и ти дава контрола. Тоест ако следиш пътната обстановка, просто няма да позволиш на автопилота да сбърка. Като не намали пред локвата, просто ти натискаш спирачката и всичко е наред.
  • #23
    Турбо ( преди 1 година )
    За сега човека е по добър от автопилота.В кола управлявана от слаб шофьор,аз не се качвам,камо ли да разчитам на автопилота.
  • #22
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 20. А защо ги пращаш на автобуса? На тебе като не ти харесва музиката по радиото, да не би да слизаш от автомобила и да се качваш на автобуса? На който не му харесва автопилота, Не е задължително да го ползва. Той се включва ръчно, а не е автоматично включен. Даже при всяка ситуация при която не може да се справи се самоизключва и трябва отново и отново да го включиш. А в случая дори става въпрос за платената за 12 000 долара версия, която все още не е завършена. Не я искаш? Просто не плащаш.
  • #21
    Лудория ( преди 1 година )
    Навярно както има различни шофьори, които се обучават по-лесно или по-трудно, нещо подобно е и с автопилотите като софтуер. Не знам кой е по-добър и кой не е, защото не съм карал такива автомобили. Но въпреки, че честите коментари са по повод издънките на софтуера, предполагам има достатъчно ситуации, в които той е помогнал.
  • #20
    Айде ( преди 1 година )
    Аз не разбирам едно нещо, ако не им се кара, просто да се качват на автобуса.
  • #19
    MythBuster ( преди 1 година )
    Така е, прав си. Точно тази теза съм я повтарял стотина пъти и лично аз не бих се доверил на 100% на автопилота. Имал съм преживявания както на аквапланинг така и на сух лед и дори да съм включил автопилота бих поел контрола на момента. Тези неща ги виждам дори в редките случай когато не съм на шофьорската седалка и инстинктивно реагирам, като "натискам спирачките". Сега обаче ти ще се съгласиш ли с моята теза, че има по-лоши шофьори както от нас, така и от автопилота на Тесла, а има и по-лоши.
fallback
Последни