IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Европа започват да премахват кошмарен за шофьорите радар

Системата за измерване на средна скорост в даден участък се оказва неефективна

Франция е първата държава в Европа, която реши да премахне част от радарите, превърнали се в страшилище за шофьорите – става въпрос за системата за отчитане на средна скорост. Решението е на Sécurité Routière - френският орган за безопасност на движението по пътищата.

 

Радари-1

 

Тези радари са известни и като секционни и са едни от най-кошмарните за шофьорите, тъй като не записват превишена скорост в определена точка, а в участък от пътя, съобщава Аutobild.es. 

Франция е една от страните с най-активна система от радари - около 4300 следят за нарушения по пътищата. От всички тях около 100 са секционни и бяха въведени за първи път през 2012 г. 

След повече от 10 години обаче от Sécurité Routière са решили да ги премахнат с аргумента, че не са достатъчно ефективни. На теория това е по-справедлива система за контрол, защото измерва средната скорост на водача на участък от магистрала или друг път чрез камери. Проблемът е, че тези апаратура е по-сложна и скъпа от фиксираните радари и изискват значителни разходи за поддръжка, за да се гарантира правилната им работа. Освен това много от тези камери за скорост са вече на десетилетие и изискват актуализиране, което ги прави по-малко ефективни при издаване на глобите на водачите, смятат французите.

 

Радари-2

 

От друга страна при тази система шофьорите могат да хитруват, като драстично намалят скоростта или дори спрат на забранено място, за да свалят средната стойност в отсечката. Има и такива, които се крият зад други превозни средства, за да попречат на камерите да заснемат техния номер, отбелязва изданието.

Във Франция стационарните камери за скорост налагат около 14 000 глоби годишно, докато секторните едва достигат 5000. Като се има предвид връзката между наложените санкции и разходите за инсталиране и поддръжка, използването на фиксирани радари е по-изгодно.

 

Радари

 

В България такава система се използва от 2015 г., макар и не толкова разпространена като във Франция. В предвиждани промени в Закона за движение по пътищата се обсъжда КАТ да използва за такъв контрол на пътя и камерите на тол системата, като вече ще следи и за превишена средна скорост. 
 

 

 

0 от 500