.jpg)
„Ако акумулаторните батерии на електромобилите са част от тяхната цена, а не се дават по някаква схема на изплащане и замяна „празен за пълен”, типичният електромобил ще е запазил едва 10% от цената си след пет години експлоатация”, предупреждава Керъл.
Това е така, защото комплектът от акумулатори за електромобили имат живот до 8 години, а замяната им струва около 10 000 – 12 000 евро.
В Glass’s дават за пример модела Nissan Leaf, който излиза на пазара идната година на цена от около 28 000 евро. Според анализите на Glass’s Guide, само след пет години електромобилът Leaf ще струва около 3 500 евро. Това прави закупуването му неизгодно в сравнение с конвенционална кола, която на същата възраст ще е запазила поне 30% от цената си.
Нещата биха изглеждали по-различно ако от Nissan предложат някаква схема на месечно изплащане на акумулаторите, както планират от Renault. Френската фирма предвижда да се изплащат акумулаторите с по около 120 евро на месец, като те не са част от цената на електромобила и ще се заменят при всяко зареждане на специални станции. В този случай цена от 120 евро на месец може да се окаже изгодна в сравнение с цената за дизела или бензина за един месец при конвенционален автомобил, а от друга страна цената на средния електромобил ще бъде с около 10 000 евро по-ниска.
Ако нещо такова се приеме, според Glass’s електромобилите могат да имат доста по-висока остатъчна стойност и цена на пазара за употребявани автомобили.


0