IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Има опасност електромобилите да се обезценяват изключително бързо

Експерт по оценка на автомобили от независимата британска фирма Glass’s Guide предупреждава за възможно бързо обезценяване на електромобилите.

Има опасност електромобилите да се обезценяват изключително бързо
Според Енди Керъл, (Andy Carroll), изпълнителен директор на фирмата, ако производителите не предприемат някакви действия, електромобилите ще се обезценяват невероятно бързо на пазара за употребявани автомобили. 



„Ако акумулаторните батерии на електромобилите са част от тяхната цена, а не се дават по някаква схема на изплащане и замяна „празен за пълен”, типичният електромобил ще е запазил едва 10% от цената си след пет години експлоатация”, предупреждава Керъл. 

Това е така, защото комплектът от акумулатори за електромобили имат живот до 8 години, а замяната им струва около 10 000 – 12 000 евро. 

В Glass’s дават за пример модела Nissan Leaf, който излиза на пазара идната година на цена от около 28 000 евро. Според анализите на Glass’s Guide, само след пет години електромобилът Leaf ще струва около 3 500 евро. Това прави закупуването му неизгодно в сравнение с конвенционална кола, която на същата възраст ще е запазила поне 30% от цената си. 

Нещата биха изглеждали по-различно ако от Nissan предложат някаква схема на месечно изплащане на акумулаторите, както планират от Renault. Френската фирма предвижда да се изплащат акумулаторите с по около 120 евро на месец, като те не са част от цената на електромобила и ще се заменят при всяко зареждане на специални станции. В този случай цена от 120 евро на месец може да се окаже изгодна в сравнение с цената за дизела или бензина за един месец при конвенционален автомобил, а от друга страна цената на средния електромобил ще бъде с около 10 000 евро по-ниска. 

Ако нещо такова се приеме, според Glass’s електромобилите могат да имат доста по-висока остатъчна стойност и цена на пазара за употребявани автомобили.  
0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    мислещ ( преди 15 години )
    Не си много наясно с нещата. Рено имат договор с така наречената компания Better Place, която предлага не само станции за зареждане на електромобилите, но и смяна на празната батерия със заредена, което става за няколко минути. Поради тази причина цената на батерията не е включена към цената на електромобила. Батерията един вид само се наема от клиента при покупката на колата. Това е точно и съвета на тези уж независими експерти.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    А според мен тия електромобили ще се забравят по-бързо, отколкото автомобилите с ДВГ. Няма логика да носиш половин тон "енергия" в багажника. Ще се измисли нещо ново и по-добро, но всичко с времето си. дано да сме живи, да видим.
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Смут ( преди 15 години )
    Според мен печелившата формула е хибрид
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    xaxa ( преди 15 години )
    според мен тези електроколи няма да са много успешни, наскоро гледах първата изцяло електро кола (concept) на mercedes от 1990 която с един заряд минава 40 км. В момента след 20 години колите минават по 150 км само на ток. Така че за 20 години не сме напреднали много, затова смятам че бъдещето е в друга система. Но до тогава има още 20-30 години с петрол така че има още много да видим.
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Цената на батериите не е проблем. Китайците ще видят и тяхната сметка, особено ако станат масови. До тогава основният проблем е времето за презареждане.
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Badi ( преди 15 години )
    Az go vijdam bade6teto taka kolite nqma da sa masoviq potrebitel sled kato petrola stane nastina mn skap a elektri4eskite koli sa godini samo ako sa kupeni 4isto novi 6tom za 8 godini bateriqta ne stava za ni6to tva zna4i 4e o6te na 4-5ta godina ve4e 6te s namalen potenciql za iminavane na raztoqnie ta koito nqma pari za nova prosto nqma da kara kola.
  • #6
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Stojanov ( преди 15 години )
    Vodorod e otgovora.V Norvegija ima ve4e zarjadni stancii,no istinata e 4e vsi4ko se dirizira ot razli4ni lobita i ekologijata e samo paravan na pe4albari.Akumulatorite sa tolkova skapi i neekologi4ni,4e e cinizam elektromobila da se s4ita za ekologi4no vozilo
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Теодор Иванов ( преди 15 години )
    Къде са сега ония отворковци дето ми спореха за плановете на Рено? Да пробваме пак да си поговорим дали имат добра стратегия французите
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    737 ( преди 15 години )
    Отдавна бях писал тук,че докато не се произведат евтини батерии,електромобилите са безмислени.Това са според мен около 5 до 7 години.До тогава,компактните дизелови модели ще останат предпочитани.
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Субарувич ( преди 15 години )
    Напълно си прав, да не говорим че след нефтената мафия май ще ни изнудва електрическата мафия. Винаги всичко е за печалбата, а приказките че дебелите милионери са се загрижили за околната среда са пълни глупости. Преди много години имаше един проект, беше спечелил европейски конкурс за иновации, за производство на батерии от обеднен уран(напълно безопасни), които издържат на пълно натоварване,без зареждане от 6 месеца до 2 години, но някой покри и този проект. А и ако тия *** от големите корпорации наистина мислеха за хората щяха да работят върху енергия, коята може да се прави в домашни условия като метана(чрез биореактор), а не нещо което пак те ще ни продават.