IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Има опасност електромобилите да се обезценяват изключително бързо

Експерт по оценка на автомобили от независимата британска фирма Glass’s Guide предупреждава за възможно бързо обезценяване на електромобилите.

Има опасност електромобилите да се обезценяват изключително бързо
Според Енди Керъл, (Andy Carroll), изпълнителен директор на фирмата, ако производителите не предприемат някакви действия, електромобилите ще се обезценяват невероятно бързо на пазара за употребявани автомобили. 



„Ако акумулаторните батерии на електромобилите са част от тяхната цена, а не се дават по някаква схема на изплащане и замяна „празен за пълен”, типичният електромобил ще е запазил едва 10% от цената си след пет години експлоатация”, предупреждава Керъл. 

Това е така, защото комплектът от акумулатори за електромобили имат живот до 8 години, а замяната им струва около 10 000 – 12 000 евро. 

В Glass’s дават за пример модела Nissan Leaf, който излиза на пазара идната година на цена от около 28 000 евро. Според анализите на Glass’s Guide, само след пет години електромобилът Leaf ще струва около 3 500 евро. Това прави закупуването му неизгодно в сравнение с конвенционална кола, която на същата възраст ще е запазила поне 30% от цената си. 

Нещата биха изглеждали по-различно ако от Nissan предложат някаква схема на месечно изплащане на акумулаторите, както планират от Renault. Френската фирма предвижда да се изплащат акумулаторите с по около 120 евро на месец, като те не са част от цената на електромобила и ще се заменят при всяко зареждане на специални станции. В този случай цена от 120 евро на месец може да се окаже изгодна в сравнение с цената за дизела или бензина за един месец при конвенционален автомобил, а от друга страна цената на средния електромобил ще бъде с около 10 000 евро по-ниска. 

Ако нещо такова се приеме, според Glass’s електромобилите могат да имат доста по-висока остатъчна стойност и цена на пазара за употребявани автомобили.  
0 от 500
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Patanov ( преди 15 години )
    Нисан така, а Рено иначе - всеки, който поне малко се интересува от автомобили знае, че това е един концерн! Просто предлагат различни схеми на клиентите за (почти) един и същ автомобил!!!
  • #1
    14 rate up comment 1 rate down comment
    sis ( преди 15 години )
    Най-големия проблем, според мен, ще е рециклирането на старите акумулатори. Специално за БГ ще е огромен проблем. Тук няма организация за съхранение и рециклиране на ракива опасни за околната среда отпадъци като батерийките, от 1.5V, камо ли за нещо друго. Опасявам се електроавтомобилите вместо да са полезни за околната среда, да се окажат в крайна сметка по-замърсяващи от конвенционалните. Да замърсим с тежки метали почвата и водите.