IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Saab 9-5 VS Saab 9-5

Челен сблъсък с 60 км/ч. (Видео).

Saab 9-5 VS Saab 9-5
Запази ли Saab имиджът си на производител на сигурни автомобили, след като премина под шапката на Spyker? Много от нас си задават този въпрос... Е, отговорът е във видеото.

Става дума за краш-тест на най-новото возило на компанията - седанът 9-5. За разлика от повечето тестове, които се правят от независими компании, при този колите се изправят една срещу друга, движейки се с 60 км/ч. Сблъсъкът е челен.



Все още няма окончателна оценка от теста, но от видеото личи, че вратите и на двете коли се отварят и затварят с лекота, което предполага минимални деформации на купето, а от там - минимални наранявания на пътниците.
0 от 500
  • #31
    2 rate up comment 3 rate down comment
    дилетант ( преди 15 години )
    искам да попитам тези коли от поточната линия ли са или са специално за тестта - извинявам се ако ви се стори *** въпроса
  • #30
    2 rate up comment 2 rate down comment
    az ( преди 15 години )
    Демек всяко действие има равно по големина и обратно по посока противодействие.Мисля, че рова беше третия принцип.Пиша го за тези, които не си го спомнят за да не се ровят в нета.
  • #29
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Който е заинтересован да прочете повече за "трети принцип на механиката". Там ще намери отговора.
  • #28
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Възмутен ( преди 15 години )
    Ей Първолак , когато две коли се удрят с 60км.ч. уддара при който се сблъскват е 120км. и това е много по силен удар отколкото с 60км в стена. Това че част от енергията се поема от огъването на брони и ламарини не прави стената по опасна, защото така или иначе броните ще се огънат и в стената, но удара е двойно по-слаб. За това си има формула измислил я е Айнщайн. Енергията е равна на скороста по масата на квадрат. Дано почна да осъзнаваш нещата и да спреш да пишеш простотии.
  • #27
    4 rate up comment 4 rate down comment
    IMC ( преди 15 години )
    Чисто от гледна точка на физиката си прав че сумарната енергия на сблъсъка е 120, но в дадения случай при колите има много променливи за това дадох като пример стена обаче имах предвид стените от армиран бетон които се използват при тестовете а не тези на къщите които също са променлива, стени за тестове са проектирани така че да не се деформират съответно да не отнемат от енергията на сблъсъка.
  • #26
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Субару ( преди 15 години )
    Няма как само колата да поеме цялата енергия. Стената поема половината. Когато ТИР удари къща, тя остава ли невредима?
  • #25
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Субару ( преди 15 години )
    В случая идеята е, че сблъсъка между двата автомобила е аналаогичен като сблъскък на едната кола движеща се със 120км в неподвижна стена със същите деформационни свойства(или в автомобил, който не се отмества). И двете няма да се изместят назад същестевно и в двата случая.
  • #24
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Очевидно много "умници" тук не могат да разберат това.
  • #23
    9 rate up comment 4 rate down comment
    IMC ( преди 15 години )
    С други думи когато се удрят две коли с еднаква маса си разпределят енергията по равно а когато една кола се удря в стена то тя поема зелата енергия от сблъсъка.
  • #22
    7 rate up comment 3 rate down comment
    IMC ( преди 15 години )
    По-принцип идеята да се използват стени при тестовете идва от това че инерцията на стената е константа и не се променя при взаимодействие с друго тяло (кола) ако ударим неподвижна кола със 120 няма да е същото като стена защото отново имаме еднакви маси и кинетичната енергия на едната кола ще се предаде в другата тоест колата че се измести назад като ударът ще е по-лек от същият в статична стена.