IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Saab 9-5 VS Saab 9-5

Челен сблъсък с 60 км/ч. (Видео).

Saab 9-5 VS Saab 9-5
Запази ли Saab имиджът си на производител на сигурни автомобили, след като премина под шапката на Spyker? Много от нас си задават този въпрос... Е, отговорът е във видеото.

Става дума за краш-тест на най-новото возило на компанията - седанът 9-5. За разлика от повечето тестове, които се правят от независими компании, при този колите се изправят една срещу друга, движейки се с 60 км/ч. Сблъсъкът е челен.



Все още няма окончателна оценка от теста, но от видеото личи, че вратите и на двете коли се отварят и затварят с лекота, което предполага минимални деформации на купето, а от там - минимални наранявания на пътниците.
0 от 500
  • #41
    3 rate up comment 3 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Абе човек, не се излагай! Не случайно почти няма оцелели след сблъсък със стълб или дърво, докато при челният удар има шанс! Ами хвани две пружини и пробвай! Колите затова и имат зони на деформация, състоящи се от няколко нива или степени. След като тия зони си свършат работата по омекотяване на удара, се достига до клетката, която трябва да е много яка и да защитава пътниците. Явно е, че двата СААБ-а издържат при челен сблъсък до 60 км/ч. Ако тая кола я засилиш в стена със 120, колкото е сборът от скоростите на двата автомобила, от нея нищо няма да остане, а хората ще са мъртви сто на сто! Толкова ли са *** половината тук като твърдят, че е все едно дали ще се блъснеш в стена или буфер от автомобилни гуми примерно? Нима Шумахер като катастрофира с близо 300 км/ч, забивайки се в преградата от автомобилни гуми не оцеля, а Сена, Бог да го прости, който се заби като пирон в стената оцеля? Нали скоростите са приблизително еднакви! Защо единият се размина само със счъпен крак, а другият не? Ама като пишете глупости, замисляйте се малко, дали все пак това не са глупости!
  • #40
    3 rate up comment 2 rate down comment
    IMC ( преди 15 години )
    Всъщност точно тази формула която се използва тук е измислена от Нютон и става въпрос за две неща закона за запазване на инерцията и взаимодействия между сили.
  • #39
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Gulietta ( преди 15 години )
    Кога SAAB са имали имидж на сигурни автомобили?Да не гризнат дървото,като VOLVO,които Toyota осъди заради рекламите,че са най-сигурната марка.Японците им доказаха,че не само не са на едно ниво,а тойотите са по-сигурни от волвата(които са си 100 процентови фордове).Сега и SAAB се навират между шамарите.Още повече,че не говорим за някой техен уникален модел,а за клонинг на OPEL Insignia,нищо повече.Тази 9-5 в най-добрия случай е в графата на средняците,то си е опел,като и да го извъртат.
  • #38
    4 rate up comment 1 rate down comment
    autoaddict ( преди 15 години )
    В момента EuroNCAP тестовете се извършват с 64км/ч. Преди промяната преди две-три години бяха 56км/ч.
  • #37
    5 rate up comment 1 rate down comment
    САВАТА ( преди 15 години )
    Няма да взимам страна по спор,защото съмзает,само ще ви обърна обективно внимание,че независимо в кола или в "кооперация"-хи-хих,колите досега ги блъскаха с 45 или 50 км в час .Само веднъж Мерцедес си позволиха с 55км да я треснат и то новата S класа.А още 5 от СААБ,хич не са малко.5-5,кой ти ги дава.Защо още никой не смее?
  • #36
    5 rate up comment 1 rate down comment
    magelan05 ( преди 15 години )
    E TO OT KOLA DO KOLA IMA RAZLIKA.SMISAL 1 15 GODI6EN OPEL,FORD ILI KOQTO I DA E KOLA E DOSTA PO-NESIGURNA OT 1 NOWA.
  • #35
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Всяко действие има равно по големина и сила на противодействие. Ако аз карам с 60 км/ч и при сблъсъка има обща скорост 60 км/ч, тогава отсрещният с колко е карал? С 0 км/ч? Спрял ли е?
  • #34
    3 rate up comment 3 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Ами замисли се, че и двете коли имат зони на деформация. Това е все едно да блъснеш две пружини с 60 км/ч. В кои случай, пружината ще се огъне повече - при сблъсък с друга пружина или при сблъсък в неподвижна стена?
  • #33
    2 rate up comment 4 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Добре изглеждат колите, но аз бях свидетел, как един водач със Сеат Аламбра береше душа, след подобен сблъсък в един завой, който на сухо е трудно да се вземе със скорост над 80, но с циментовоз. Направих и клипче. Еърбегът бе отворен и с кръв по него. Не знам, дали е оживял, но това, което научих от роднините му бе, че не е никак добре. Може би с тоя СААБ нещата щяха да са по-добри, но е ужасно да се удариш в циментовоз!
  • #32
    6 rate up comment 1 rate down comment
    autoaddict ( преди 15 години )
    Доколкото ми е известно, всички краш тестове се правят със серийни модели. Все пак точно такива модели ще се карат по пътищата.