
Новата фаза на проекта включва тестове с 15 автомобила и 25 светофарни системи. Комуникациите между тях се осъществяват чрез връзки LAN и UMTS.
Когато автомобилът приближи светофара, получава сигнал който изписва на таблото пред водача с каква скорост да се движи, за да хване зелената светлина и да не чака.
.jpg)
Ако колата пристигне на червен или жълт сигнал, водачът е предупреждаван с визуален и звуков сигнал и на екрана се изписва времето, което трябва да изчака за да светне зелено.
Според специалистите от Audi, разработващи технологията, „когато колата стане част от една система работеща в синхрон, водачът ще може да намали времето за изчакване и след това за ново ускоряване на автомобила. Това ще намали средния разход на гориво с 0.02 литра за всеки светофар през който преминава”.

Това би означавало, ако новата технология се приложи в цяла Германия, вредните емисии от CO2 да бъдат намалени с два милиона тона годишно.
Освен със светофарите, системата може да комуникира и с бензиностанции, паркинги и др. подобни, като позволява да се заплащат сметките за престой и бензин без водачът да излиза от автомобила.
.jpg)
За целта обаче, механизмите на бензиностанциите и на паркингите трябва да могат да подпомагат новата система, което ще изисква определени инвестиции.


0