
Колата ще има конвенционална технология и модулни механични елементи за да има в крайна сметка ниска цена. Mini ще се възползва от разработваните сега от BMW нови двигатели с три цилиндъра и от инвестициите направени за нови технологии.
„Все още няма окончателно решение за серийно производство на градския автомобил на Mini и нещата са на относително ранен стадии, но само след 12 месеца ще можем да покажем концепция на този модел”, казват от Mini.
Все още във фирмата се колебаят, дали новата кола да предлага две или четири места. Не е взето и окончателно решение дали двигателят да бъде отпред или отзад.
В Mini обаче, са решили дължината на автомобила да не надхвърля 3050 мм. Това е дължината на оригиналния модел Mini Issigonis, като бъдещият модел ще бъде със 700 мм по-къс от днешния, но с 300 мм по-дълъг от съперника Smart.
Бъдещият модел на Mini се създава основно в Мюнхен, но в работата участва и дизайнерският център на Баварската фирма в Лос Анджелис. Говори се, без това все още да е официално, че бъдещият модел ще се нарича Minor.
Проектът на Mini за нов градски автомобил беше ускорен след съобщението за създаване на ново поколение на Smart Fortwo заедно с Renault.

Това не е първата идея за градски автомобил на Mini, като през 1997 (три години след като BMW купи Rover Group) беше представена концепция, наречена Spiritual (на снимките). Spiritual беше с двигател имащ три цилиндъра и обем от 800 см3, който е монтиран отзад.


0