Сред тях ще е и „baby” SLS (известен като SSK - Super Sport Kurz), ново купе на C-class, ново купе с четири врати разположено под C-class, по-малка версия на CLS. Възможно е да се появи и малък кабриолет на базата на новата платформа за A-class.
Така спортните автомобили на Mercedes ще могат да достигнат до по-големи групи купувачи, като цената им ще се разтегли от 40 000 до 300 000 евро.

Кодовото име на новия SLK е R172. Автомобилът ще носи новата стилистика на спортните модели на Mercedes, която наскоро беше представена от шеф-дизайнера Гордън Вагенер (Gorden Wagener). Относително леката маскировка на автомобила показва трапецовидна решетка, подобна на тази при суперавтомобила SLS AMG и при концепцията F800 Style, показана в Женева. Задният спойлер също така е подобен на този при SLS.

Покритата с лепенки част на каросерията зад предните колела вероятно прикрива нови отвори за въздух. Mercedes SLK ще се прави на скъсена платформа от сегашния C-class. За разлика от него обаче, платформата на новия SLK ще има и редица панели от алуминий.
От Mercedes заявиха, че са се отказали от изцяло алуминиева каросерия заради цената. Сгъваемият покрив тип Vario от актуалния сега модел остава и при бъдещия. Системата на сгъване и разгъване обаче е подобрена и действа по-бързо, като вече може да работи и по време на движение с ниска скорост.

Mercedes ще предлага като екстра с новия модел и панорамен прозрачен покрив „Magic Sky Control”, познат от някои модели на Maybach и от концепцията CLS Shooting Break.
Новият SLK ще бъде на пазара в началото на следващата година, като сега от Mercedes решават дали световната премиера да бъде през януари 2011 в Детройт или два месеца по-късно в Женева. Първоначално колата ще се предлага в две версии - SLK250 и SLK350.
При 250 двигателят е M271 EVO, турбоагрегат с обем 1.8 литра и мощност 201 к.с. При SLK350 двигателят е новият V6 със система за директно впръскване на горивото и обем 3.5 литра. Той ще направи своя дебют тази есен при S-class. Атмосферният двигател е с мощност от 301 к.с. (досегашната му версия беше с мощност 268 к.с.) и разполага със системата stop-start, което му позволява да има по-добра ефективност с 24% в сравнение със стария V6.

На по-късен етап е много вероятно да се появи и дизелова версия на новия SLK, което ще бъде за първи път при този модел. Най-вероятно това ще бъде CDI би-турбо, агрегатът с обем 2.1 литра и мощност 201 к.с. познат от C250 и E250. Стандартно двигателите на новия SLK ще се комбинират с механична скоростна кутия с шест степени, а версията с 6 цилиндъра SLK350 ще е с модернизиран вариант на автомата 7G-Tronic със седем скорости.
Вече е сигурно и това, че AMG ще пусне наследник на SLK55. Той най-вероятно ще използва същия V8, познат от C63 AMG, с мощност 457 к.с.


1