.jpg)
Според анализите спадът се дължи изцяло на края на държавните програми за стимулиране на продажбите в големите европейски държави.
Падането на пазара в Германия, където програмата „стар за нов” приключи още в края на миналата година, е 31.7%. Във Франция, където подобна програма все още действа, продажбите през април са се увеличили с 1.9% в сравнение с април 2009.
Според данните на ACEA, най-значимо намаляване на продажбите в Европа има при моделите на Fiat (-26.9%) и Toyota (18.9%). Продажбите на Volkswagen AG на Стария континент също са паднали със 7% в сравнение с април миналата година.
На този фон е интересен успехът на Nissan в Европа през април, когато повишава продажбите си с 36.9% спрямо същия месец на миналата година. Увеличен ръст на продажбите през април отбелязват още BMW AG (+13.4%), Kia Motors (+9.6%) и Renault SA (+9%).
Все пак да отбележим, че за първите четири месеца на годината в Европа са продадени 4.9 милиона нови автомобили, като това е с 5.2% повече в сравнение със същия период на 2009 година.


1