
Данните са на независимата консултантска фирма JATO Dynamics. В допълнение на това, анализът на фирмата показва, че 50% от новите автомобили продадени в 21 европейски държави (обхванати от изследването), имат вредни емисии от под 140g/km, докато този показател през 2003 г. е бил измерен едва при 23% от продаваните тогава нови коли.
Според анализа на JATO, това се дължи на три основни фактори. Първо, промени в новите автомобили, (поява на нови по-ефективни двигатели и трансмисии, навлизане на технологията stop-start и на други нови технологии, появата на автомобилни гуми с ниско съпротивление и др).
Второ, въвеждането на нови данъци, свързани пряко с вредните емисии и разхода на гориво, и трето, действалите програми за стимулиране замяната на стари с нови автомобили, които засегнаха най-вече сегментите на малките и средни коли, имащи по-нисък разход и по-висока ефективност.
.jpg)
Според анализа на JATO темповете на спадане на вредните емисии при новите автомобили се ускоряват след 2007 година, благодарение на бързото навлизане на нови технологии и появата на „по-чисти” нови модели по европейските пътища.
Ако тези темпове се запазят, през 2015 година ще бъде постигнато изискването за средни емисии от CO2 от 130 g/km, както се предвижда в новото законодателство на Европейския съюз.


0