IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Технологична концепция на Lotus

Lotus показва концепция създадена на базата на Toyota Venza. Целта на концепцията е да намали теглото, разхода на гориво и вредните емисии от оригинала.

Технологична концепция на Lotus
Официално този проект е предназначен да покаже „жизнеността на стратегията за съществено намаляване на теглото и разхода на гориво”. 



Проектът има по-дълготрайни цели, като Lotus Venza в сравнение с оригиналната Toyota Venza ще има по-ниско тегло с 21% през 2017 година. За да се постигне това, цената на частите и детайлите на автомобила ще се повиши само с 3%. Проектът е изпълнен с материали и технологии, за които се счита, че ще бъдат налични през 2017. Има и версия за 2020 година, когато теглото трябва да се намали с 38%. Ако това се реализира, разходът на гориво би паднал с 25%. 



Проектът е реализиран като оригиналната Toyota Venza е бил разглобен на съставните си части и за всяка една от тях е решавано поотделно с колко да се намали масата й, но това да не повлияе на визията на колата, на безопасността и комфорта в нея. Докато оригиналната Toyota използва стомана за 100% от конструкцията си, то концепцията на Lotus 2020 Venza използва 37% алуминий, 30% магнезий, 21% композитни материали, 7% подсилена стомана и 5% нормална стомана. 



При броните стоманената основа е заменена с алуминий. Панелите на каросерията са  също от алуминий, има още магнезий, пластмаси и стомана. 

В интериора промените също са значителни – няма табло в днешния смисъл на тази дума, а водачът и пътникът до него имат отделни модули управляващи основните функции на автомобила. Превключването на скоростите и ръчната спирачка се задейства чрез сензорен дисплей. 

Седалките са изработени от лека пяна и са хванати направо за централната конзола и за страничните панели на каросерията, като изчезват релсите на пода.  
0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Малко ли ти се струва? Говори се за разход спрямо стандартната стоманена конструкция. Няма значени какво ще е горивото или двигателят. Важно е, че снижаването масата на автомобила, води до много голяма икономия. Ако разходът на стандартния бензинов модел е 4 на сто, при тоя ще бъде 3 на сто! Да не говорим колко много ще се подобри динамиката и пъргавината на автомобила!
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    h12 ( преди 15 години )
    през 2020 разхода щял да падне с 25% .... че то до тогава няма да има петрол.
  • #1
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Първата снимка я сложете още два пъти