
Проектът има по-дълготрайни цели, като Lotus Venza в сравнение с оригиналната Toyota Venza ще има по-ниско тегло с 21% през 2017 година. За да се постигне това, цената на частите и детайлите на автомобила ще се повиши само с 3%. Проектът е изпълнен с материали и технологии, за които се счита, че ще бъдат налични през 2017. Има и версия за 2020 година, когато теглото трябва да се намали с 38%. Ако това се реализира, разходът на гориво би паднал с 25%.

Проектът е реализиран като оригиналната Toyota Venza е бил разглобен на съставните си части и за всяка една от тях е решавано поотделно с колко да се намали масата й, но това да не повлияе на визията на колата, на безопасността и комфорта в нея. Докато оригиналната Toyota използва стомана за 100% от конструкцията си, то концепцията на Lotus 2020 Venza използва 37% алуминий, 30% магнезий, 21% композитни материали, 7% подсилена стомана и 5% нормална стомана.

При броните стоманената основа е заменена с алуминий. Панелите на каросерията са също от алуминий, има още магнезий, пластмаси и стомана.
В интериора промените също са значителни – няма табло в днешния смисъл на тази дума, а водачът и пътникът до него имат отделни модули управляващи основните функции на автомобила. Превключването на скоростите и ръчната спирачка се задейства чрез сензорен дисплей.
Седалките са изработени от лека пяна и са хванати направо за централната конзола и за страничните панели на каросерията, като изчезват релсите на пода.


0