IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

„Умна” система за контрол на трансмисията 4х4 при Ford

Ford започва да оборудва своя SUV модел Explorer с „умна" система за управление на трансмисията 4х4.

„Умна” система за контрол на трансмисията 4х4 при Ford
Тя позволява на шофьора да я адаптира към различните пътни условия, съобщава пред агенция Associated Press главният конструктор на Explorer модел 2010, Джим Холанд. 



Новата система позволява да се избира един от пет възможни режима на работа – за градски условия, за сняг, върху мека настилка (кал, неутъпкана почва и др.), върху пясък и специален режим за контрол на скоростта при спускане от височина. 

Трансмисията се управлява със специален кръгъл пул, на който са изобразени различните типове пътища, което прави използването му лесно. 

Според представителят на Ford, новата система е била разработена като са отчетени желанията на клиентите. Те предпочитат да регулират трансмисията на база природни условия и вид пътища. 

Сега автомобилите на Ford с подобна система - Control Trac AWD, работят на три режима - Auto, High и Low. Това означава водачът да избира на база технически възможности на системата 4х4, което може да предизвика някои неудобства. 

Подобна нова „умна” система вече се монтира и в някои модели на Land Rover, фирма която до продажбата на индийската Tata влизаше в концерна Ford. Американците са оказали значителна помощ на английската марка за разработка на тази технология. 

Световната премиера на Ford Explorer с новата технология ще бъде още тази година, а продажбите на модела ще започнат от есента. 


 
0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Deymus ( преди 15 години )
    Според теб е по-лесно да задаваш на автомобила върху каква настилка се движи или след като даваш една кошница пари очакваш автомобила сам да може да прецени как и къде да подава мощноста на мотора. Е затова ти си радвай на Форд, аз на други марки които ползват "глупаво" 4х4 от десетилетие и повече!
  • #16
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Отпрашил ( преди 15 години )
    Цитирам RS1600 от преди няколко поста:"...Тази технология се появи за ПЪРВИ път пру Land Rover, бидейки собственост на Ford...". Та в поста си просто показах факти, че това не е така, давайки конкретен пример. Няма да се опитвам да скрия, че определено съм фен на споменатият от мен автомобил :)))
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    А кой е казал, че Форд първи са измислили тия настройки на системата 4х4? То ако става въпрос, това го има и при фотоапаратите - диск с иконки за различните снимачни режими. Чисто и *** Форд решават да заменят старата си система, която с е е основалала на сухи настройки с такава, която е по-лесна за използване от леко неграмотните американци. Все пак, не всеки е длъжен да знае с какво предаване е колата му и какво е това блокиращ или самоблокиращ диференциал.
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Subarufan ( преди 15 години )
    То и гърците уж измислили секса, ама римляните го доразвили, като добавили жената. Аз лично предпочитам по-развития вариант, а ти ако искаш, бъди си фен на "фордовския" оригинал.:)
  • #13
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Отпрашил ( преди 15 години )
    Колеги и колежки ... само ще спомена Lancer Evolution. Мноооого преди Форд и Ланд Ровер имат "интелигентно" 4x4 (Tarmac, Gravel, Snow настройки + ACD(активен централен диференциал) + S-AWC(контролира работата на ACD+ASC+AYC+ABS)+AYC(активен контрол на завиването)). Факт. Сега може да замълчите :)
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Ааааааааа, зацепих. Имали копче XD
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Тая система е направена за хора, които си нямат на представа какво да правят с копчетата за блокировките на диференциалите. Просто отиваш в гората и гледаш иконката за гора :) Отиваш в планината и хоп... на таблото имало копче и за снег :) Ама че весело :) При Дачия има три режима на работа, но те са свързани с електромагнитния съединител. Това са 4х2, 4х4 и Lock, при който се блокира диференциала. Какво имали Дачия по-напред, че не разбрах.
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Както написах, като не разбирате, мълчете, че се излагате.Автоматично? Това е все едно като натискаш *** да усетиш по каква настилка се движиш. Хехе. Веселяци.
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Ха, ха, ха! Колегата кара Мондео, аз Фиеста :) Бъркаш ни двамата xD
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    John ( преди 15 години )
    Само на Ford е умна системата, на другите фирми дето от десетилетия правят 4х4 са *** нали?