IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

„Умна” система за контрол на трансмисията 4х4 при Ford

Ford започва да оборудва своя SUV модел Explorer с „умна" система за управление на трансмисията 4х4.

„Умна” система за контрол на трансмисията 4х4 при Ford
Тя позволява на шофьора да я адаптира към различните пътни условия, съобщава пред агенция Associated Press главният конструктор на Explorer модел 2010, Джим Холанд. 



Новата система позволява да се избира един от пет възможни режима на работа – за градски условия, за сняг, върху мека настилка (кал, неутъпкана почва и др.), върху пясък и специален режим за контрол на скоростта при спускане от височина. 

Трансмисията се управлява със специален кръгъл пул, на който са изобразени различните типове пътища, което прави използването му лесно. 

Според представителят на Ford, новата система е била разработена като са отчетени желанията на клиентите. Те предпочитат да регулират трансмисията на база природни условия и вид пътища. 

Сега автомобилите на Ford с подобна система - Control Trac AWD, работят на три режима - Auto, High и Low. Това означава водачът да избира на база технически възможности на системата 4х4, което може да предизвика някои неудобства. 

Подобна нова „умна” система вече се монтира и в някои модели на Land Rover, фирма която до продажбата на индийската Tata влизаше в концерна Ford. Американците са оказали значителна помощ на английската марка за разработка на тази технология. 

Световната премиера на Ford Explorer с новата технология ще бъде още тази година, а продажбите на модела ще започнат от есента. 


 
0 от 500
  • #27
    4 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Аз не видях никъде в статияа да пише, че Форд първи са измислили тая система. Споменава се само, че подобна система вече се монтира в Land Rover. Днес се рових из интернет малко, за да сравня, какви системи се монтират в конкурентните автомобили. Успях да открия само надписи - Low, High и Auto. Значи все пак системата е стъпка напред.
  • #26
    3 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Чудесно, разбрахме се. Хайде със здраве.
  • #25
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Отпрашил ( преди 15 години )
    Абе не бих казал, че спорим, а по-скоро, че водим диалог(все пак не се псуваме като каруцари и слава богу). А за това, че машините са различни - спор няма. Но търсеният ефект от системите е един и същ, а именно: максимално сцепление. А методите за постигането му също не са чак толкова различни (основните принципи). А това че се поувлякох ... наистина окачването няма активни елементи, но по-скоро визирах работата на тракшън контрола(моя грешка).
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Бре човек, нямам против. И аз харесвам Ево.Съвсем различни са тия машини, приложението на тая електроника също. Едното е скорост другото проходимост.Все тая кой кога пуснал, различно е. Те играят в различни дисциплини. Все едно да кажеш, че някой тласкач на гюлле е метнал по-далеч, отколкото скачак е скочил.Поспри малко между другото с изброяването, че е малко наизуст. При ЕВО-то, т.к. окачването не знам да има активен елемент, който да се регулира.Както и да е, спорим безсмислено.
  • #23
    4 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Това според кварталният майсто където си поддържаш SL-а ли?Хаха.Ако прочетеш статистики и проучвания ще видиш, че е точно обратното.
  • #22
    3 rate up comment 5 rate down comment
    SL55 ( преди 15 години )
    А бе,не знам,Ford е доста проблемна марка.Не ме интересува.
  • #21
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Отпрашил ( преди 15 години )
    Е хайде да не е Дискавърито първо ... Mitsubishi вградиха тази технология (възможността за ръчен избор на пътната настилка, което веднага пренастройва работата на двигател, скоростна кутуия(ако е автоматик), диференциали, спирачна система, окачване и т.н.) още в Evolution VIII, който се произвежда от 01.2003 до 03.2005г. И за да видиш, че не са само празни приказки давам и линк:http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Lancer_Evolution#Evolution_VIII
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Дано изобщо разбирате какво ви пиша...А кой бил първи при този тип машини, ами Land Rover с Disco 3 през 2005. А да сравняваш с Ево 10 и да ми цитираш трибуквените им абревиатури е нелепо.
  • #19
    2 rate up comment 2 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Тия настройки като в Land Rover-ите и тоя Explorer изменят цялостната "стратегия" (mapping) на различните компоненти, а именно:Регулират настройките на ABS и Traction Control, кормилното управление, диференциалите, реакциите на *** на газта, стратегията за превключване на предавките и др.По този начин те са предварителни оптимизирани за съответните условия, без да се разчита автомобила да се "сети" от косвени признаци.При това "сещане", той РЕАКТИВНО поведение, а не ПРОАКТИВНО.
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Как да прецени бре, колега? Да няма неврони и сензори за допир в гумите?!Много автомобили уж, правят всичко сами (например Форд Куга с халдекс и безброй подобни SUV-та) ама не е същото. Резултатите са играничени. Автомбила "разпознава" условията по косвени признаци, а именно датчиците на ABS и разликите в оборотите м/у отделните колела.Лесно може да се подведе.