IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

PSA ще прави нов малък двигател

Групата PSA възнамерява да инвестира между 2010 и 2013 година 175 милиона евро за да разработи нов трицилиндров бензинов двигател.

PSA ще прави нов малък двигател
От PSA Peugeot Citroën дефинитивно потвърдиха, че новите им модели от мини и малък клас ще имат трицилиндрови двигатели собствено производство. 



Сега моделите на PSA, Citroen C1 и Peugeot 107 използват двигател с 3 цилиндъра разработен и произведен от Toyotа, който се монтира и на Aygo, произвеждан заедно с моделите на PSA в чешкия град Колин. 

Новото семейство трицилиндрови двигатели на PSA ще бъде с обем 1.0 и 1.2 литра, като от 2012 ще се произвеждат годишно по 640 000 от тези двигатели. Така бъдещите автомобили на групата от мини и малък клас ще получат по-силни турбодвигатели с по-висок въртящ момент. 

Производството на новите двигатели ще бъде в завода в който днес се произвеждат различни бензинови и дизелови двигатели, включително и разработения съвместно с BMW бензинов дивгател „ЕР”. 

Интересно е, че заводът La Française de Mécanique е основан през 1969 година съвместно от трите френски марки – Peugeot, Citroën и Renault, като днес PSA и Renault притежават равен дял в него. В завода работят 3400 души и ежедневно в него се произвеждат по 6200 различни двигатели. През миналата година заводът е произвел 1.3 милиона двигатели, от които 942 000 са били за модели на групата PSA Peugeot Citroën.
0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Всеки има право на мнение. И аз се зарекох така през 1999, когато си взех уредба "THOMSON". Предполагах, че след като тая фирма произвежда почти всички кинескопи в света, би трябвало и уредбите и да са качествени. Да, но не. CD ченджъра сдаде багажа за година, касетофона още по-бързо. Все пак сега я ползвам за усилвател, но издава ужасни стържещи звуци и когато не съм със слушалки, е ужасно понякога. Но погледни конескопа си на стария телевизор. Той е френски, макар да пише, че телевизорът е произведен някъде по света! Имал ли си проблеми със старият си кинескоп с електронно лъчева тръба? Не? Благодари го на французите тогава и в бъдеще не се заричай, да не вземаш нищо френско!
  • #9
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    който иска да се нашива с такива ***!Аз повече пари за френски кочур не давам!
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Същият въпрос можеше да зададеш, когато бензиновият инжекцион замени карбуратора.
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Съвременните двигатели издържат стотици хиляди киломентри, обикновено купето се предава преди това.Не бива толкова да се притеснявате за това.А и кой кара по 10 години такива коли?!
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Nick ( преди 15 години )
    Interesno mi e dali tezi motori ste sa dostatu4no zdravi, zastoto samo predi 10 godini okolo 100ks se vadeha ot dvigatel 1.6 a sega tova ste go pravqt ot dvigatel 1.0.Predvid fakta 4e go pravqt osnovno za pestene na pari mi e interesno dali takav dvigatel ste izdurji nad 100 000kmVie kak mislite?
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Това не е ли статия за нови малки мотори, които ще бъдат с турбокомпресори? За каква първа и втора скорост говориш, колега? Тук вероятно ще се говори за мощност над 80-90 к.с., което си е доста за малък автомобил. Като добавим и по-големият въртящ момент, разпределен равномерно в оборотния диапазон от 1500 до 5000, нещата ще изглеждат доста добре за малките автомобили.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Nick ( преди 15 години )
    Da ima go tova usestane vozil sum se v C1 i dvigatelq shumi kato Muskala na dqdo edno vreme.Imam 4uvstvo 4e edinstvenata kola koqto beshe malka i dobra predi beshe Mercedes A clasa, a ve4e ot tezi novi4kite ima i drugi kato Peugeot 207, Vw Polo (novoto), i nqkoi drugi koito izglejdat solidno napraveni. Sas A-clasata mi xaresva 4e ne se 4uvstvash kato v malka kola, zastoto za 4-ma x90kg ima dostatu4no mqsto, a i s tqx pak si durpa taka 4e da moje da podurjash 170 na magistrala.
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Jelqzko ( преди 15 години )
    Незнам нещо не съм фен на чак "толкова" малките коли ! Ако ще 3.0 л. разход да дава пак не бих си я взел. Виж за жената може и да става :)
  • #2
    10 rate up comment 2 rate down comment
    DRUGS-BUNNY ( преди 15 години )
    Ееееее, ми баце.. то тия коли не са мислени за такива като тебе.. да ходиш по горните села с 4-членното си семейство + тъщата.. Ти много чсно ше се оплачеш после и от спирачките.. като натрескаш багажника с буркани и тръгнете за градО.. И почти 100% съм сигурен, че твойта OPEL CORSA 1.0 със 45 к.с. и КЛИМАТК (ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ВЕЧЕ..) е по-пъргава от тая чисто нова кошница, която вероятно е проектирана и тествана от няколко години вече.. познах ли ? :))
  • #1
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    ne znam hora dali ste se vozili v takava kola az li4no da nqma takav *** vsi4ko skarca traka po pava6 dvigatela s 3 4oveka po 50 kila umira napravo po ravno a na baira trqbva da prevklu4i6 ili na 1 ili na 2 v nai dobria slu4ai a mqsto za krakata nqma nikakvo vatre kak mojaha francuzite da napravqt takav ***