
Макар на европейските пазари да се продават относително малко бройки на Lexus (през миналата година в Европа са продадени 27 000 броя от японската марка, докато в САЩ са реализирани 200 000), новият модел Lexus CT200h е създаден най-вече за Европа.
.jpg)
Това ще бъде най-малкият модел на марката в цялата й 25 годишна история. Двигателят е редови, бензинов, четирицилиндров с обем 1.8 литра и променливо отваряне на клапаните (VVT-i), който ще бъде допълван от синхронен електромотор. Засега акумулаторите ще бъдат никелови (NiMH).

Като цяло това е системата Lexus Hybrid Drive, но от фирмата все още не дават пълните й характеристики. Все пак е известен един важен факт - CT 200h е по-скоро от така наречените full-hybrids, защото е способен да се движи и само с електроенергия, макар и за много кратко – около2 км със скорост до 45 км/час. Системата Lexus Hybrid Drive може да работи на три режима: Eco, Normal и Sport.

CT 200h е със задвижване на предните колела, скоростната кутия е E-CVT. Разстоянието между осите е 2600 mm, a следата е 1525 mm. Моделът, (включително и платформата), е изцяло нов и не е създаден на базата на нито един предходен. Отпред окачването е McPherson, отзад са двойни рамене. Джантите са с размер 17 цола.

От Lexus казват, че ударението при този автомобил е върху безопасността. Още в стандартната си версия CT200h ще има не само обичайните предпазни въздушни възглавници (челни, странични и за главата), но също и за колената на водача и пътника до него.

За първи път в автомобил от този клас (ниска средна класа) ще видим адаптиращ се cruise control, поддържащ определено разстояние от намаляващ скоростта си автомобил, движещ се отпред. Съвместно с него ще работи и така наречената система pre-crash system, която се задейства при неизбежен удар.

Външните размери на новия Lexus са: – дължина 4320, широчина 1765 и височина 1430 мм. Продажбите в Европа започват в началото на 2011, като Lexus разчита именно на новия си модел за да повиши продажбите през 2011 със 70 до 100% в сравнение с тази година.


0