
Новата Optima/Magentis ще се появи първо в Корея и в Северна Америка, а на Стария континент ще дойде като Magentis в началото на 2011 г.

Първото впечатление е, че новият Magentis e далеч по-привлекателен от сегашния модел. Освен много по-изразителния дизайн, колата е станала по-дълга, по-широка и по-ниска от сегашната. Това позволява да се увеличи и разстоянието между осите и в крайна сметка да се подсигури повече обем и комфорт в купето.
Това е нужно, защото от Kia този път имат по-големи амбиции за своя модел от сегмент D – да се конкурират с модели като Passat, Camry, и Mondeo. Като имаме предвид и конкуренцията на „роднинския” Hyundai Sonata, на новият Magentis определено няма да бъде лесно.
Magentis е с платформата на Sonata. Двигателите ще бъдат два двулитрови, един бензинов и един дизелов (познат от новия Sportage), с максимална мощност 131 к.с. и максимален въртящ момент 303 Nm. На по-късен етап ще се появи и хибридна версия, платформата на Sonata позволява това.
Изобщо, по думите на главния дизайнер Петер Шрайер, „Magentis притежава силата да изненадва”. Добре казано, при това изненадата този път е доста приятна.


2