IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Идва новата генерация на BMW M5

В BMW готвят новото поколение на M5. Най-нови шпионски снимки показват автомобила при зимни тестове.

Идва новата генерация на BMW M5
Новият спортен седан известен с кодовото си обозначение F10M трябва да се появи пред широката публика през следващата година. Най-интересното при него е това, че Баварската фирма ще представи първия М5 с турбодвигател. Решението е част от програмата за подобряване на ефективността и намаляване на разхода на гориво (Efficient Dynamics program). 



Шефът на развойната дейност на подразделение „M”, Албърт Биерман (Albert Biermann), заявява пред изданието Autocar, че новият двигател ще има с около 20% по-ниски вредни емисии и вместо 344 г/км (както е при сегашното поколение) при новия М5 те ще са в рамките на 275 г/км. 

Все още няма официални данни за мощността на двигателя при новия М5, но при Х5 и Х6 той е с мощност 555 к.с. Друга разлика от сегашния V10 при М5 е това, че той предлага максималната си мощност от 500 к.с. при 7750 об/мин, докато при турбоагрегата V8 максималната мощност от 555 к.с. ще бъде налична при малко над 6000 об/мин. 



Още по-голяма е промяната при максималния въртящ момент. Според Биерман, при новото поколение на М5 той ще бъде с 30% по-висок от този предлаган от сегашното. Днес максималният въртящ момент при двигателя на М5 е 519 Nm. При новото поколение се очаква максимален въртящ момент от около 680 Nm, който ще бъде наличен още от малко над 1500 об/мин. Биерман заявява, че новият двигател V8 ще има същата реакция на педала на газ, както е и при днешния модел. 



Друга важна характеристика на новия М5 е намаляването на неговото тегло. Каросерията ще бъде произведена с много елементи от карбон и фибростъкло. Покривът и капака на багажника ще бъдат от карбон и фибростъкло, най-вече защото са по-малко застрашени от удар и влияят по-малко върху безопасността на пътниците. 

Много усилия са отправени и за подобрение на аеродинамиката на автомобила, който прекарва много часове в новия аеродинамичен тунел на фирмата в Мюнхен. Колата ще бъде с пакета Active Aerodynamics, който променя част от решетката на радиатора и затваря част от отворите за въздух на предната броня преди двигателят да е загрял и при по-ниски натоварвания. 



Новият M5 ще продължи традицията да има и визуални отлики, правещи го по-агресивен, като ще има и доста повече LED светлини в сравнение със стандартната „петица”, която ще бъде на пазара идния месец. 

Сериозни промени в сравнение със сегашния М5 ще има и при окачването на новия М5. Предното окачване вече няма да бъде MacPherson, отзад окачването ще бъде многораменно. Амортисьорите (както е и при сегашното поколение) ще бъдат регулируеми, като ще дават възможност на водача да избира различни равнища на комфорт. 

Нови ще бъдат и системите за управление на стабилността и traction контрола. Новият M5 ще получи изцяло електрическо усилване на кормилната система, като Биерман казва, че това ще е третото поколение на тази система, което ще подсигури параметри на реакция сравними с тези давани от сегашното хидравлично усилване.
0 от 500
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    H.Dragiev ( преди 15 години )
    tova che si vava japan ne oznachava che bmw ne stava a otnosto selqcite mn ot tqh se kachiha na honda civic znachi i te za nikyv chep ne stavat nali
  • #25
    5 rate up comment 0 rate down comment
    GT-R ( преди 15 години )
    А ти кат са надупиш пред огледалото нашироко ли ти влиза ..."светлината", а? И все дървени и крави БМВ-та ти трябват за омекотените задни части, нали ... ;D
  • #24
    2 rate up comment 2 rate down comment
    ? ( преди 15 години )
    то че си кух за теб е незбиаемо просто трябва да се погледнеш в огледалото и да видиш светлината в очите си не се чуди какво е това влиза през ушите ти и изпълва празното пространство в балона които за теб е глава ;)
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    ? ( преди 15 години )
    a най-якото от цялата работа е че пак ще диктуват правилата в този клас BMW го правеха с атмосферките си а с турбо моторите обраха всички награди с нетърпение очаквам сравнителен тест м/у RS6 i M5 сега са с изравнена мощност 2 BI-Turbo мотора ще стане мазало ;)
  • #22
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Бен ( преди 15 години )
    Стига бе, тъкмо спрях да те сънувам...Сега пак всяка нощ ще ми пееш в главата 3, 2, 1 BMW POWER BABY!!!!
  • #21
    6 rate up comment 1 rate down comment
    asdasdas ( преди 15 години )
    Комплексари, млъквайте! Какво не му харесвате ?!BMW POWER BABY !
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    M Power ( преди 15 години )
    Прав си и това го има при турбо двигателите че тунинга е зловещ. Но мисля че в този си вид М5-цата маи няма да има нужда от тунинг. Абе каквато и да е концепцията М-ката винаги е много специална кола така че не бих я отказал :)
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    САВАТА ( преди 15 години )
    Някой се е опитвал да го "разобличи":http://pics.data.bg/categories/1/общи/aa66043c360ea4afd40a35769f65c38f/00003305q
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    ? ( преди 15 години )
    ni6to be manqk taman po lesno we45e 6te se tuningova samo s edno chip-4e 6te mu ka4i6 pone 100hp. i 120-130Nm a i ograni4itelq na skorosta 6te otpadne i az predpo4itam da e atmosferen motora no ve4e e taka zaradi eko normite ;)
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    M Power ( преди 15 години )
    Всичко хубаво само не съм доволен от турбото ама какво да се прави. За мен лично М3 си е най-добрия М модел.