IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi представи A1 e-tron

Електрически концепт с ванкелов двигател.

Audi представи A1 e-tron
Под прожекторите на автомобилен салон Женева 2010 бе представено компактното, четириместно и екологично возило на Audi. Става дума за концептуалният A1 e-tron.

Той се задвижва от електродвигател с мощност 61 к.с., който може да достави за кратък период от време пикова мощност от 102 к.с. По този начин A1 e-tron е способен да ускори до 100 км/ч за 10.2 сек. Максималният въртящ момент от 150 Нм е наличен още при потегляне, като може да достигне до 240 Нм за кратко време.

Електродвигателят се захранва от Т-образна литиево-йонна батерия, тежаща 150 килограма и разположена пред задната ос на автомобила. Чрез нея, A1 e-tron е способен да измине около 50 километра, а когато акумулаторът бъде изчерпан се задейства ванкелов двигател с обем 254 куб. см. и тегло 70 кг.

Той е достатъчно компактен, за да може да се побере под багажното отделение, задно с изпускателната, всмукателната и охлаждащата система. Двигателят е оборудван с резервоар с капацитет 12 литра, който подсигурява пробег от около 200 км. Така A1 e-tron демонстрира автономен пробег от 250 километра и средното потребление на гориво от 1.9 литра на 100 км.


Интересен факт е, че първият в света сериен автомобил с ротационен двигател (Wankel) е въведен от NSU през 50-те години на миналия век. По-късно NSU се слива с компанията Auto Union, част от която е и Audi - единствената оцеляла марка на групата.

0 от 500
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    ОPC ( преди 15 години )
    градска симпатяга :)
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Васко ( преди 15 години )
    Пълна безмислица е да се коментира "това".Само хибрид е
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    ванкела има някои предимства, но разхода на гориво далеч не е сред тях. и може би ще му се налага често да работи...не знам да ли това съчетание е удачно. тук искам да кажа, че при хибридите има една уловка, която всички производители премълчават. разстоянието, което обявават като възможно за изминаване само с батериите, никога не е толкова голямо, защото става въпрос за идеални условия. я си представете една много студена зима как ще се отрази на бате риите, съответно на разхода?!
  • #4
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    etron-Купчина *** в превод от френски , другото няма да го коментирам. Поредната еднаква шльоковица от алуди.
  • #3
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Веско ( преди 15 години )
    250 км малко ?!?!?Това е кола за в града, за да си ходиш на работа и тн не за околосветски пътешествия.Повечето дето пишат тук сипват за по 10 лв. :) после мрънкат за 250 км. рейндж
  • #2
    3 rate up comment 7 rate down comment
    AlwaysUglyDesign ( преди 15 години )
    Автономност от 250 км. е малко за хибрид! Вече има и електроавтомобили с по-голяма автономност.
  • #1
    6 rate up comment 3 rate down comment
    dido ( преди 15 години )
    поредния концепт