
Той се задвижва от електродвигател с мощност 61 к.с., който може да достави за кратък период от време пикова мощност от 102 к.с. По този начин A1 e-tron е способен да ускори до 100 км/ч за 10.2 сек. Максималният въртящ момент от 150 Нм е наличен още при потегляне, като може да достигне до 240 Нм за кратко време.

Електродвигателят се захранва от Т-образна литиево-йонна батерия, тежаща 150 килограма и разположена пред задната ос на автомобила. Чрез нея, A1 e-tron е способен да измине около 50 километра, а когато акумулаторът бъде изчерпан се задейства ванкелов двигател с обем 254 куб. см. и тегло 70 кг.

Той е достатъчно компактен, за да може да се побере под багажното отделение, задно с изпускателната, всмукателната и охлаждащата система. Двигателят е оборудван с резервоар с капацитет 12 литра, който подсигурява пробег от около 200 км. Така A1 e-tron демонстрира автономен пробег от 250 километра и средното потребление на гориво от 1.9 литра на 100 км.


Интересен факт е, че първият в света сериен автомобил с ротационен двигател (Wankel) е въведен от NSU през 50-те години на миналия век. По-късно NSU се слива с компанията Auto Union, част от която е и Audi - единствената оцеляла марка на групата.



1