IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi представи A1 e-tron

Електрически концепт с ванкелов двигател.

Audi представи A1 e-tron
Под прожекторите на автомобилен салон Женева 2010 бе представено компактното, четириместно и екологично возило на Audi. Става дума за концептуалният A1 e-tron.

Той се задвижва от електродвигател с мощност 61 к.с., който може да достави за кратък период от време пикова мощност от 102 к.с. По този начин A1 e-tron е способен да ускори до 100 км/ч за 10.2 сек. Максималният въртящ момент от 150 Нм е наличен още при потегляне, като може да достигне до 240 Нм за кратко време.

Електродвигателят се захранва от Т-образна литиево-йонна батерия, тежаща 150 килограма и разположена пред задната ос на автомобила. Чрез нея, A1 e-tron е способен да измине около 50 километра, а когато акумулаторът бъде изчерпан се задейства ванкелов двигател с обем 254 куб. см. и тегло 70 кг.

Той е достатъчно компактен, за да може да се побере под багажното отделение, задно с изпускателната, всмукателната и охлаждащата система. Двигателят е оборудван с резервоар с капацитет 12 литра, който подсигурява пробег от около 200 км. Така A1 e-tron демонстрира автономен пробег от 250 километра и средното потребление на гориво от 1.9 литра на 100 км.


Интересен факт е, че първият в света сериен автомобил с ротационен двигател (Wankel) е въведен от NSU през 50-те години на миналия век. По-късно NSU се слива с компанията Auto Union, част от която е и Audi - единствената оцеляла марка на групата.

0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Кво,ти беше бе,ти беше купчина ***!
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Jack Bauer ( преди 15 години )
    Ето Ви електрически автомобил - 110км максимална скорост и 330км пробег само на ток. Вярно китайски е, няма лукса и екстрите на Ауди, но какво от това, за такава цена и такива параметри си струва. http://tesuo.en.alibaba.com/product/278309845-206483002/350KM_DOT_EEC_Electric_Car.html
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    chevroletvoltage.com ( преди 15 години )
    ЕТО КАК СЕ ТЕСТВАТ ИСТИНСКИТЕ ЕЛЕКТРОМОБИЛИ!
  • #24
    3 rate up comment 0 rate down comment
    GM-VOLT.com ( преди 15 години )
    ПЕРФЕКТНО!Колата се движи само на ток. Има малък генератор, който освен че зарежда - ЗАГРЯВА батериите преди старт зимата и пробегът не се променя! Преди да излезе от гаража пък контактът върши тази работа!Също като при Шевролет Волт, само че американците там използват голям 4 цил. генератор който освен че тежи много харчи много и заема много място...Ванкелът е супер генератор, ама докато излезе А1 на пазара ще си карам Volt-a от ноември тази година -29хил.$ след 7500$ държавна екосубсидия.
  • #23
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Пешо ( преди 15 години )
    Кво беше купчина ***... :D ?
  • #22
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Трифорс, *** ***, що не се прехласваш по ладички, ами си тръгнал истински коли да коментираш?!
  • #21
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ще се пукнеш от злоба бе!Кудоши,каква е тази дума бе ***,хайде марш във катуна!
  • #20
    5 rate up comment 5 rate down comment
    linko ( преди 15 години )
    Това пак е изостанало с две години,вече не е актуално.Прочетохте ли вица от статията за Бугати,един коментар,че "ВАГ къртели.." голям смях,как им идват на ум на хората така да ги иронизират,...някой яко се кудоши с тях!
  • #19
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Защото е компактен и лек. "254 куб. см. и тегло 70 кг."
  • #18
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    250км не е никак малко освен ако не живееш в пустиня където в радиус от 250км. няма бензиностанция. 250км са малко ако говорим за чист електрически автомобил, защото зареждането на батериите отнема няколко часа за разлика от зареждането на резервоара.