IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

3 лева = 100 километра

Електрическото возило на Peugeot тръгва през 2010 г.

3 лева = 100 километра
Рожбата от споразумението между Mitsubishi и PSA Peugeot Citroen за съвместно производство на електромобил за Европа е вече факт. Колата се казва Peugeot iOn и ще бъде официално представена на автомобилното изложение в Женева.

iOn е икономично, екологично и практично градско возило с много достойнства - може да измине 130 километра с едно зареждане на батериите - презарежда се изцяло за 6 часа и на 80% за 30 минути. Французите са изчислили, че пробегът от 100 километра коства точно €1.5 или 3 лева.

100% електрическият автомобил е с 4 врати и 4 места, дължината му е 3,48 м, а радиусът на завой 4,50 м. Развива максимална мощност 47 kW (64 к.с.), а въртящият момент е 180 Nm.

Малката екологична кола вече може да се похвали с 2500 заявки на частни клиенти, които ще получат возилата си в края на тази година.

Ето и подробни данни за Peugeot iOn.

Размери:

Дължина = 3,48 м; Широчина = 1,475 м; Междуосие 2,55 м; Височина 1,60 м.

Технически характеристики:

Синхронен електродвигател с постоянни магнити
Макс. мощност : 47 kW при 2500 до 8000 об/мин
Макс. в. момент : 180 Nm при 0 до 2500 об/мин
Макс. обороти : 8500 об/мин
Макс. скорост : 130 км/ч

Динамика:

0 – 400 м : 19,9 сек.
0 – 1000 м : 36,9 сек.
0 от 500
  • #41
    31 rate up comment 0 rate down comment
    kris ( преди 14 години )
    Приятелю токът произведен от природен газ е 4 пъти по екологичен от дизела. А ако сложим и КПД нещата отиват 8:1. Това май си заслужава?
  • #40
    31 rate up comment 0 rate down comment
    мислещ ( преди 15 години )
    Невероятно повърхностно мислене!!! А колкото до тези цифри за необходимата ел. енергия, които си дал: мощността на всеки от двата реактора на АЕЦ Козлодуй, работещи в момента, е 1 ГВт (всъщност пише се 1 GW), т.е. само тези два реактора произвеждат 3,6 ГВтч за 1,8 часа. Това далеч не е 10% от произведената електроенергия за 2007.
  • #39
    31 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Затова и казах 1000 намотки, а не 10 000 или 100 000. А ти откъде си сигурен, че нямам тумор? :) Мислиш ли,че бих киснал тук, ако всичко ми бе наред? Жив и здрав!
  • #38
    32 rate up comment 1 rate down comment
    str ( преди 15 години )
    Едвали ел.колите са колите на бъдещето.Проблемите които пораждат са твърде много пред предимствата които имат. Най големият проблем е произвотсвото и дистрибуцията на ел енергия. Единствено АЕЦ са реалната алтернатива.Но строителството им е адски скъпо и бавно,а стои проблема със складирането на отпадъците.Преносната система също не е изчеслена за такъв товар. Това са милиарди ивестиции само за България.Ел. колите са скъпи заради батериите, а те трябва да се сменят спрез 4-5 години.
  • #37
    31 rate up comment 0 rate down comment
    Nick ( преди 15 години )
    I zarejdaneto, predstavqsh li si ako trqbva da stignesh ot Sofia do Vienna naprimer, kak trqbva da spirash na vseki 200km za polovin ili edin 4as, imam predvid ne za Peugeot Ion ami za budesti modeli, zarejdaneto ste otnema mnogo pove4e vreme pone v blizkite godini.Zaduljitelno za da se razviqt avtomobilite, a i ne samo te ste se naloji da se uveli4i izdurjlivostta na bateriite koeto v momenta nqma kak da stane.
  • #36
    32 rate up comment 0 rate down comment
    vel_co ( преди 15 години )
    Безспорно това е технологията на близкото бъдеще и друг реален път в близките години не се вижда.Недостатъците са малко,но един от тях-цената, е решаващ в момента.Допълнителните 20-30 хил.лева обърнати в екологично приемлив пропан или метан може да са достатъчни и за околосветско пътешествие...
  • #35
    32 rate up comment 0 rate down comment
    Nick ( преди 15 години )
    Eto vzemi drug primer sus da kajem Golf 4 i Golf 6.Da vzemem dvata nai-ikonomi4ni dizelovi dvigatelq. 1.9tdi za Golf 4 i 1.6tdi bluemotion za golf 6. Ediniqt xar4i seredno 4.9/100km a drugiqt 3.8/100km. razlikata ne izglejda golqma kato si kajesh edin litur no kato smetnesh 4e tova e nad 20% ikonomiq i to za po burza i tejka kola izglejda ima smisul, taka i ION ste minava samo 130km no sledvastoto pokolenie elektri4ka -3008 ste e oste po-dobra.
  • #34
    31 rate up comment 0 rate down comment
    Nick ( преди 15 години )
    Osnovnata cel e namalqvane na zamursqvaneto v golemite gradove, tova e i celta na Hybridnata tehnologiq, pomnq 4e v test na Autobild, Prius-a xar4eshe pove4e ot 7 godishna C klasa na izvungradsko, da ne govorim i kolko mnogo zamursqvat akumulatorite na hybridite sled kato im mine jivotat, a te kakto vsi4ko drugo sa konsumativi moje bi s jivot 100 ili 150k. (Nqmam ideq)Vuprosat e 4e tova e dulug proces, kakto beshe i s purvite LCD monitori, te bqxa po loshi ot CRT no posle stanaxa po-dobri nali.
  • #33
    31 rate up comment 0 rate down comment
    sss1 ( преди 15 години )
    TEZI ELEKTRO VOZILA SA EKOLOGI4NI NALI,ZA6TOTO NE OTDELQT C02 W ATMOSFERATA,AMI ELEKTRI4ESTWOTO TO SU6TO WODI DO GLOBALNO ZATOPLQNE,ZATOWA,ZA DA NE DOPRINASQT ZA GLOBALNOTO ZATOPLQNE KOLITE NE TR DA SE DWIJAT,KOETO E NEWAZMOJNO....
  • #32
    32 rate up comment 0 rate down comment
    Nick ( преди 15 години )
    Peugeot rulezzzz!