IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нов двуцилиндров двигател на Fiat

От Fiat Powertrain Technologies ще покажат нов двуцилиндров двигател Twin-Air на 2 март в Женева.

Нов двуцилиндров двигател на Fiat
Турбодвигателят с два цилиндъра, обем 1.2 литра и осем клапани Twin-Air може да бъде настроен да предлага мощност от 64 до 104 к.с. 



Той е със системата на Fiat Multiair, която увеличава ефективността и в същото време намалява вредните емисии от СО2. Двигателят е с изключително ниско тегло и компактни размери. В същото време от Fiat твърдят, че са намалили радикално триенето и са подобрили термо-динамичната ефективност. 



Системата Multiair се състои от електро-хидравличен механизъм управляващ клапаните, която намалява потреблението на гориво, като управлява количеството на въздух директно чрез всмукателните клапани без използването на дроселова клапа. Двигателят Twin-Air с мощност 84 к.с. използва с 15% по-малко гориво и предлага с 25% по-висока мощност в сравнение със стандартния агрегат 1.2 8V. В сравнение със сегашния двигател 1.4 16V, новият Twin-Air има по-нисък разход с 30% и предлага подобна максимална мощност и динамика. Според производителите средният разход на този двигател при Fiat 500 ще бъде около 3 литра на 100 км. 



Вредните емисии от CO2 при Twin-Air (според производителя) ще бъдат под 95 г/км. Добавената турбина в двуцилиндровия двигател е позволила да се повиши максималния въртящ момент при ниски обороти. Новият двигател на Fiat е с една четвърт по-лек и много по-компактен от стандартен четирицилиндров двигател с подобни показатели. 

От Fiat заявиха, че неговият размер е идеален за използване в хибридна система. За първи път този двигател с мощност 84 к.с. ще бъде монтиран на Fiat 500 от юли тази година.
0 от 500
  • #24
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    между другото, въпросните клапани първи ги пуснаха ямаха преди 3 години на моторите си в мото джи пи.
  • #23
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    моторите на мерцедес, ***, са с хидравлични авансатори на разпределителните валове....нищто общо с ел.хидравлика на клапаните!
  • #22
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    кои мотори са отдавна с електрохидравлика бе, ***?! ти мотор на мерцедес виждал ли си или някъде нещо написано от някой разбирач като тебе си чел?!?
  • #21
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Bond ( преди 15 години )
    *** смотан,V8 моторите на Мерц са отдавна с елктрохидравлика на клапаните.На село нямате ли интернет в читалището,да се образоваш малко,*** невежа!
  • #20
    9 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Хитроумно, но без покритие! ФИАТ изхранват точно толкова семейства на автомонтьори, колкото и Мерцедес, БМВ, Форд, Фолксваген, Пежо, Рено, Ситроен, Ауди, БМВ, Хонда, Сузуки, и разбира се Тойота!
  • #19
    10 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Казах серийно. Също така казах, че почти всички големи автопроизводители имат подобни разработки! Нещо не се изразих правилно ли? И на мен ми се щеше тая технология да бъде въведена най-напред от Форд, но не би! Мерцедес са толкова назад в момента, ще се отнася до модерни мотори, че това го признават дори германските журналисти! Справка - последните броеве на АБ.
  • #18
    7 rate up comment 9 rate down comment
    boneff ( преди 15 години )
    FIAT заслужават уважение за това, че изхранват семействата на хиляди автомонтьори по света :))))
  • #17
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Що мерцедес не си ги монтират в колите тогава, рибо?
  • #16
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    я се освести,първите елкртрохидравлични клапани са патент на Мерцедес.Стига елементарни лъжи вече
  • #15
    23 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    FIAT първи въведоха системата с електрохидравлични клапани! Всеки клапан работи сам за себе си. Променливото газоразпределение съществува отдавна, но то е малко по-различно! Всички големи фирми работят по подобни проекти ( електрохидравлични клапани), но FIAT първи се осмелиха да пуснат в серийно производство системата Multi Air! Заслужават уважение заради това!