
Той е със системата на Fiat Multiair, която увеличава ефективността и в същото време намалява вредните емисии от СО2. Двигателят е с изключително ниско тегло и компактни размери. В същото време от Fiat твърдят, че са намалили радикално триенето и са подобрили термо-динамичната ефективност.

Системата Multiair се състои от електро-хидравличен механизъм управляващ клапаните, която намалява потреблението на гориво, като управлява количеството на въздух директно чрез всмукателните клапани без използването на дроселова клапа. Двигателят Twin-Air с мощност 84 к.с. използва с 15% по-малко гориво и предлага с 25% по-висока мощност в сравнение със стандартния агрегат 1.2 8V. В сравнение със сегашния двигател 1.4 16V, новият Twin-Air има по-нисък разход с 30% и предлага подобна максимална мощност и динамика. Според производителите средният разход на този двигател при Fiat 500 ще бъде около 3 литра на 100 км.

Вредните емисии от CO2 при Twin-Air (според производителя) ще бъдат под 95 г/км. Добавената турбина в двуцилиндровия двигател е позволила да се повиши максималния въртящ момент при ниски обороти. Новият двигател на Fiat е с една четвърт по-лек и много по-компактен от стандартен четирицилиндров двигател с подобни показатели.
От Fiat заявиха, че неговият размер е идеален за използване в хибридна система. За първи път този двигател с мощност 84 к.с. ще бъде монтиран на Fiat 500 от юли тази година.


1