IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нов двуцилиндров двигател на Fiat

От Fiat Powertrain Technologies ще покажат нов двуцилиндров двигател Twin-Air на 2 март в Женева.

Нов двуцилиндров двигател на Fiat
Турбодвигателят с два цилиндъра, обем 1.2 литра и осем клапани Twin-Air може да бъде настроен да предлага мощност от 64 до 104 к.с. 



Той е със системата на Fiat Multiair, която увеличава ефективността и в същото време намалява вредните емисии от СО2. Двигателят е с изключително ниско тегло и компактни размери. В същото време от Fiat твърдят, че са намалили радикално триенето и са подобрили термо-динамичната ефективност. 



Системата Multiair се състои от електро-хидравличен механизъм управляващ клапаните, която намалява потреблението на гориво, като управлява количеството на въздух директно чрез всмукателните клапани без използването на дроселова клапа. Двигателят Twin-Air с мощност 84 к.с. използва с 15% по-малко гориво и предлага с 25% по-висока мощност в сравнение със стандартния агрегат 1.2 8V. В сравнение със сегашния двигател 1.4 16V, новият Twin-Air има по-нисък разход с 30% и предлага подобна максимална мощност и динамика. Според производителите средният разход на този двигател при Fiat 500 ще бъде около 3 литра на 100 км. 



Вредните емисии от CO2 при Twin-Air (според производителя) ще бъдат под 95 г/км. Добавената турбина в двуцилиндровия двигател е позволила да се повиши максималния въртящ момент при ниски обороти. Новият двигател на Fiat е с една четвърт по-лек и много по-компактен от стандартен четирицилиндров двигател с подобни показатели. 

От Fiat заявиха, че неговият размер е идеален за използване в хибридна система. За първи път този двигател с мощност 84 к.с. ще бъде монтиран на Fiat 500 от юли тази година.
0 от 500
  • #34
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    като заговорихте за фиат, на пъпчивите тийнейджъри, дето са карали коли само в нийд фор спийд, ще кажа, че символ за качество през 60-те и 70-те години на 20-ти век е не ауди, фолксваген или беемве, а точно фиат! и точно поради тази причина руснакът го избира за модел за своето жигули...поразровете малко в автоисторията и ще научите невероятни неща! близо 80% от всички нововъведения в автомобилния свят идват от италия.
  • #33
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Mareapower ( преди 15 години )
    А ти се качи и кара вече такава кола... :/ интересно, много интересено. Както и да е... Manowar - Brothers Of Metal Hail and Kill братко
  • #32
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Mareapower ( преди 15 години )
    Много интересно, момчетата които подкрепят Фиат не обиждат толкова много и не се сравняват с никой, зашо ли? Някой от всички тези, които дават мнение за Фиат да са се качвали някога на такава кола? Във всяка автомобилна история има 1 - 2 слаби модела, а аз лично след 1996 не съм вудял слаб модел на Фиат. Много здраве на всички.
  • #31
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Polski FIAT 126 ( преди 15 години )
    Aре,скачайте на соц.спомените,помня шума на моето фиатче едно време,дано докарат тоз двигател да е и с въздушно охлаждане и веднага си го купувам,само дето около Созопол вече няма място за палатката,а и вече има чалга....
  • #30
    12 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Кое се троши повече? ФИАТ достигнаха много добра надеждност през последното десетилетие! Всички стари автомобили се чупят, ако имаш това предвид. Едно Пунто по нищо не отстъпва на един Ярис, що се отнася до надеждност! Да не говорим за Панда, която върна доверието във ФИАТ! Другата седмица в АБ ще има 100 000 тест на Браво. Но каквото и да стане, ФИАТ вдигнаха имиджа си!
  • #29
    6 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Щом казваш... А могат ли да работят сами за себе си? Сега няма ли да споменеш и за VTEC на Хонда? Системи за променливо газоразпределение много, но точно тая на ФИАТ бе на чертожните маси при всички големи производители до преди няколко месеца! VAG работят по въпроса и със сигурност ще въведат тия клапани след време. Другите производители също няма да останат назад.
  • #28
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Да! Защото се продават по-малко от изброените, но се трошат повече!
  • #27
    3 rate up comment 0 rate down comment
    187 ( преди 15 години )
    drugs bunny - sorry, ne be6e naso4eno specialno kym teb, bez da iskah otgoworih na twoq komentar
  • #26
    5 rate up comment 0 rate down comment
    187 ( преди 15 години )
    гледам, че се храните усилено, даже и ***, та айде една майна и от мен
  • #25
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Любители на немски коли , много им се иска всичко да е измислено он мерцедес , вагенщайн и БъМъВъ но не става.Немския инженер дори не е и помислил че може да се направи подобно задвижване на клапаните. Това не е Ваноса на БъМъВъ шматки. Това не е даже и хидравличния авансатор на Магарцедес това е нещо напълно непознато за немците. Преди години същите шматки като вас се пресмиваха на Фиат че пуснал дизел без ГНП така му казвахте , но какво стана всички обичат комънрейл сега смешни ***