IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Hyundai - осем световни премиери в Женева

Една от тях ще бъде i-flow - дизел-електрически хибрид с разход 3/100.

Hyundai - осем световни премиери в Женева
Автомобилното изложение в Женева ще разкрие множество нови модели, концепции и лимитирани серии. Корейският автомобилопроизводител Hyundai също е подготвил изненади, при това цели осем на брой.

Вероятно най-интересната от тях ще бъде концептуалният модел i-flow (HED-7), който компанията разкри предварително, като разпространи две изображения и подробна информация.

Очаквано, автомобилът се отличава с типичните за концептуалните возила футуристични форми, доразвивайки новата дизайнерска линия на Hyundai („флуидна скулптура”). Не това обаче е най-интересното в i-flow. Силно впечатление прави интегрираната модерна технологията, която задвижва колата.

i-flow е хибрид с дизел-електрическо задвижване, разработено от Hyundai. Използва новият 1,7-литров двигател U2 с двустепенен турбокомпресор,  шестстепенна скоростна кутия с двоен съединител и литиево йонно-полимерни батерии на Hyundai.

Благодарение на модерната технология и ниският коефициентът на въздушно съпротивление (0,25), i-flow изисква по едва 3 литра дизелово гориво на всеки 100 километра, като отделя само 85 гр/км вредни СО2 емисии.

Във вътрешността на купето с четири врати също има приятни изненади. Там са използвани материали и технологии от следващо поколение, създадени съвместно с водещата химическа компания BASF. Седалките и централната конзола са разработени така, че теглото и обема им да бъдат сведени до минимум. Добавен е и голям екран, който реагира не само на докосване, но и на жестове.

Друга премиера, която ще влезе в производство през март тази година е i30U – наследник на утвърдилия се на европейския пазар i30, който се отличава с множество подобрения в дизайна, спецификациите и конкурентоспособността, както и с по-екологичните си двигатели.

В Женева Hyundai ще покаже и последните попълнения от колекцията екологични автомобили Blue Drive. Тя вече включва пет модела - i10 blue, i20 blue, i30 blue, i30cw blue и ix35 blue.

Благодарение на нововъведения като стоп-старт система, гуми с ниско съпротивление при търкаляне и усъвършенствана аеродинамика първите четири от тези автомобили имат емисии от CO2 под 100 гр/км. Последният - ix35 blue също впечатлява с невероятните за SUV от С-сегмента 135 гр/км.

"Тези резултати са постигнати без да се правят компромиси с динамиката, с надеждността или с удоволствието при шофиране", поясняват от компанията.

Още една стъпка след blue-моделите е ix35 FCEV, с който Hyundai се доближава до комерсиализирането на електромобил с горивни клетки. Автомобилът включва няколко много важни нововъведения в сравнение с предшественика си Tucson FCEV, които обаче ще бъдат разкрити в Женева. Очаква се до 2012 година от този модел да бъдат произведени няколко хиляди броя.
0 от 500
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    BGSR ( преди 15 години )
    Hyundai избива рибата!Фоксваген за малко се видяха на първо място през 2009,но ще си останат със спомена.Не само,че няма да минат Тойота,но скоро и корейците ще си ги сложат в джоба.
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Какво се захванехте с Голф и Тигуан? Всички признават, че те са най-добрите в класа си! Това да сравнявате Голф 6 с i30 е направо смешно :) Естествено, аз не бих си взел нито "евтиния" в кавички i30, който всъщност не е никак евтин на българския пазар, нито бестселъра Голф 6. Въпрос на лични предпочитания. За мен най-добър е Форд Фокус и никой не може да ме убеди в обратното, ако ще и *** си да съдере ;)
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Dero ( преди 15 години )
    Стига с този ФВ,че стана смешно.Виж Tiguan и ix35,разлика от небето до земята!При еднаква мощност и въртящ момет,корейката е с литър и половина надолу в разхода,а е по-широка и по-дълга.Да си говорим за технологии,де http://***.volkswagen.bg/modelle/tiguan/zahlen_fakten/technical_data/?motor=437 и http://***.beautyandefficiency.co.uk/specifications.php Някакъв отчаян ФВ-фен тук хвана язва да злобее по Hyundai.Но плюе срещу вятъра,горкия!
  • #24
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ben ( преди 15 години )
    Много точен линк,мерси!Голяма излагация за голфарата.Бъди сигурен,че не само голф 5,а и голф 6 ще стане смешен пред това i30.Тя е същата кола.Още се смея на този ***,който се опита да сравнява базовия голф 1.4 с който и да е конкурентен модел.Голф 6 е с най-смешните базови двигатели.Основата на тези двигатели е от 17 години.И сега дори нямат дори променливо газоразпределение.Абсолютен архаизъм.Пълен ***!
  • #23
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    продава се евтенията на Запад,като голфчетата,няма по-смешна кола!Тозикойто я защитава не е сядал дори в голф 6,иначе нямаше да пише тъпотии.Като почнеш от това,че не можаха да измътят нов голф,а лифтираха стария,си давааш отговор защо е с тънките и евтини мокетчета и супер евтина пластмаса и дрънчи като дъска по дупките.Адската тояга.Ако VW не бяха толкова зле,нямаше Хюндай да стане Автопроизводител на годината (за пореден път),а те.VW все повече изпадат.
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Дидо ( преди 15 години )
    Някой май не е много на себе си . Хюндай i30 не само че не е конкурент на Голф, но той дори не може да се конкурира с Форд Фокус и Опел Астра. Само продажбите на Голф в Европа са повече от продажбите на всички модели на Хюндай в Европа и Америка общо ,въпреки голямата гаранция и евтините цени на корейците ! И в САЩ и в страните от третия свят където са 80% от продажбите на хюндай ,корийците се конкурират само с шевролет.И са си от една черга евтини с еднакви гаранции и евтини масовки за по-бедни
  • #21
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    ама така ли се оправдават бедняците дето нямат пари? Голф е мнооого по-добрата марка от и30. Дори не е нужно да се четат дори стотиците тестове в които в последните 30 години Голф не е побеждаван в този клас. Да не споменаваме гамата от двигатели. Нещо което липсва в и30. Да не споменаваме екстирте ,които Хюндай не предлагат дори в най-луксозните си модели. Да не говорим ,че когато цял свят по примера на ФВ почна да правят трансмисии с двоен съединител ,хюнай вадят автомат с ръчна смяна ха ха..
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Оставете го голфа,всеки технически грамотен човек знае,че при него всичко е съшито с бели конци,бедняшка история,стара база орязан бюдже.За това и го купуват немците!На тях каквото и да им пуснеш,но с немска марка,ще го купуват.Преди 2 дни имаше статия,че Инфинити тепърва ще използват една по-лека сплав за дизелите.За сравнение Hyundai използва такава в U2 двигателите от 2003,когато излиза 4-цилиндровия 1.5 CRDi.Не случайно Хонда и Нисан признаха Hyundai за по-технолично развити от тях.
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    всеки знае,че голфа е на нивото на шевролета.Че те така и не успяха да направят нов голф,този е на базата от 2002,няма модел с по-къса база от голф 6..!!!... нали се сещате,че думата "комфорт" няма как да се свърже с 2.57 междуосие.Няма майтап,никой не се е излагал така като фолксваген.Така,че истината е ГОЛФ=ШЕВРОЛЕТ .
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    sss2 ( преди 15 години )
    Ха,ха,ха,кой *** се изцепи,че голф 6 1.4 "изнасилвал" i30,ха,ха,ха.Ето ти го голфа 1.4 http://***.volkswagen.bg/modelle/golf_group/golf6/fakten_ziffer/technical_data/ с дръгливите 80 к.с. срещу 109 к.с. на най-базовата i30!Изнасилване,да,ама опънатия е голфа,смяяяях,смяяяях!А този 1.4 на "народната марка" го влачат още от голф 3,далечната 1993.А дезела им на немците 1.6 е със смешните 105 к.с.,срещу 126 к.с. на корейците.А е 105 к.с. за да ползват ск. кутия от голф 3 да е по-евтнио,смяях