IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Skoda обнови Fabia и Roomster

Skoda Auto публикува днес първите снимки от преминалите през фейслифт модели Fabia и Roomster.

Skoda обнови Fabia и Roomster
Най-големите промени са в предната част, като модернизацията е засегнала хечбека, комби версията и варианта Scout. Обновените модели ще видим в Женева от 2 март. 



Модел 2010 на Fabia и Roomster се отличава по новата мрежа на радиаторната решетка и новата форма на фаровете, които са станали по-големи и придават визуалното усещане за по-широк автомобил. Двата модернизирани модели са и с нови джанти, появили са се и нови цветове на каросерията. 



В рамката на модернизацията на Fabia и на Roomster обаче, най-съществената промяна е в двигателите. Всички агрегати предлагани с двата модела са или модернизирани или изцяло нови за марката Skoda. Всички използвани двигатели отговарят на нормите за опазване на околната среда Euro 5. 

Базисен бензинов двигател за Fabia е 1.2 HTP преминал през модернизация. Отново ще се предлага в две версии на мощността - 44 kW и 51 kW. Следва 1.4 16V (63 kW), а използвания досега 1.6 16V (77 kW) е изваден от употреба. Вече няма да се предлага и единствената трансмисия с шест степени при Fabia/Roomster – японския автомат Aisin, продаван досега с търговското обозначение Tiptronic. 



Абсолютна новина за Fabia и Roomster е двигателят 1.2 TSI който ще се предлага в две версии на мощността - 63 kW и 77 kW. За разлика от Octaviа и Yeti, при Fabia двигателят 1.2 TSI ще се комбинира с трансмисия имаща пет степени. При по-силната версия 1.2 TSI (77 kW) ще има възможност срещу доплащане да се поръча и трансмисията DSG със седем степени и два съединителя. При нея комбинираният разход на гориво е 5.3 литра на 100 км. 



Изцяло нови са дизеловите двигатели при модернизираните Fabia и Roomster покриващи мощностите от 55 kW до 77 kW и имащи обем от 1.2 до 1.6 литра. Всички са с филтър за улавяне на твърдите частици и със системата Common Rail, при която налягането на впръскваното гориво достига 160 MPa. Вредните емисии от СО2 са под 110 г/км. 

Базисен дизелов двигател при двата модела ще бъде 1.2 TDI (55 kW), следват 1.6 TDI (66 kW) и 1.6 TDI (77 kW). Ето цялата палитра на двигателите предлагани при Fabia и Roomster, модели 2010.Бензинови :1.2 HTP 44kW (60 к.с.) без Roomster1.2 12V HTP 51 kW (70 к.с.)1.4 16V 63 kW (86 к.с.)1.2 TSI 63 kW (86 к.с.)1.2 TSI 77 kW (105 к.с.)Дизелови:1.2 TDI CR DPF 55 kW (75 к.с.)1.6 TDI CR DPF 66 kW (90 к.с.)1.6 TDI CR DPF 77 kW (105 к.с.)Серийното производство на модернизираните версии на Skoda Fabia и Skoda Roomster ще започне от април тази година. На пазара в Европа ще бъдат от края на лятото.
0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    AudiA4 ( преди 15 години )
    kade izob6to ni sravnqva6 s 4exite , na nas ne ni se doverqvat i koli da zglobqvame , vapreki 4e sme s tolkova nisko platena rabotna raka
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    NANI ( преди 15 години )
    Много здрави машини,то като се замисля на чехите им се отдават много неща... далеч пред нас са в материала във всяко отношение :)
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    CDi ( преди 15 години )
    Вярно,че дизелите са 2-ро поколение Common rail,доста разочароващо,а сега ги пускат.Разликата е голяма с 3-то поколение 1600 bar срещу 2000 bar и 5 впръсквания срещу 8.В добавка и ремъчното задвижване на валовете доказва,че това са много стари разработки на VAG,но понеже са в криза чак сега ги пускат.Другите минават на 3-то поколение,тези сега откриват топлата вода.Не ми харесват!
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Х ( преди 15 години )
    Вярно е за дизайна, но пък на такива цени, ако дизайна беше по-хубав щеше да се загуби смисъла от AUDI и VW. Целта е технологията на концерна, но с по-кофти материали и по-грозен дизайн, но на по-ниска цена. Засега работи!
  • #6
    8 rate up comment 3 rate down comment
    ю-идън ( преди 15 години )
    въпреки че и аз карам октавия 2 съм напълно съгласен с Car Fen дизайна се развали от както взеха да правят фейстлифтове ,а пък за супърба им нямам думи -прилича на ковчег,особено комбито. жалко за добрите коли *** ги...
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    160 MPa се равняват на 1600 bar, което е нормално. А за дизайна бих казал, че преди да прочета долните коментари, прочетох статията и разгледах снимките. Бях готов да напиша, че най-сетне Фабия е с оправен дизайн. За мен изглежда доста добре с тоя клюн на предния капак. Освен това и решетката привлича вниманието ми, както и маската с фаровете за мъгла. Дори Roumster изглежда доста добре в моите очи. Не задължавам никой с мнението си, но тая Фабия ми харесва!
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    600 hp ( преди 15 години )
    Common rail с 160 Bar налягане.Това е второ поколение,не трето.И това са нови модели,..!!! VAG наистина са в криза.
  • #3
    13 rate up comment 1 rate down comment
    autoadict ( преди 15 години )
    Прилични, не лоши коли с добър баланс цена-качество.
  • #2
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Car Fen ( преди 15 години )
    Колите са добри, но трябва да пребият тъпите им дизайнери. Супер грозни коли. Особено онова недъгаво Фабия Комби хахахахахахахахахахаха
  • #1
    15 rate up comment 3 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Шкода правят много читави коли, особено за парите си, ама с тия опулени грозотии не знам за къде са.